וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה

טל לוי

25.4.2008 / 10:14

כלכלני הבנק: "מציעים להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות - תוך התמקדות בענפים דפנסיווים דוגמת קמעונות ותקשורת"

"רמת המכפילים הנוחה בשוק מעניינת ללקוחות בעלי אופק השקעה ארוך טווח. עבור הלקוח הסולידי או למשקיע שידרש לכספו בטווח הקצר, אנו מציעים עדיין להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות - תוך התמקדות בענפים דפנסיווים דוגמת קמעונות ותקשורת", כך כותבים הבוקר כלכלני בנק לאומי בסקירת סוף השבוע. "בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להמשיך להתאפיין בתנודתיות רבה תוך קורלציה גבוהה עם השווקים הבינלאומיים".

מכפיל הרווח הוא מדד המשמש אנליסטים רבים להעריך האם שוק המניות או מניה בודדת - נסחרים במחיר זול יותר לעומת שווקים או חברות דומות. במידה שמתגלה שוק שנסחר במחיר נמוך לעומת שווקים דומים, עשוי הדבר להצביע על בעיות מסויימות בשוק (כלומר על סיבה שבגללה הוא נסחר בזול) או לחליפין: על פוטנציאל לעליות.

בבנק לאומי סבורים שביום שני הקרוב יותיר בנק ישראל את הריבית ללא שינוי ברמה של 3.25%. הפדרל ריזרב האמריקאי צפוי ביום ד' להוריד את הריבית ב-0.25% לאור ציפיות הריבית והאינפלציה. לכן, סבורים בבנק לאומי שקיימת עדיפות להשקעה באגרות חוב לצמודות למדד כאמצעי הגנה מפני התפרצות אינפלציונית.

המזרחי: השקיעו בגזית גלוב ואלביט הדמיה

בבנק המזרחי-טפחות מציגים את סקר העסקים שפירסם בנק ישראל השבוע וכותבים כי "התמונה הכוללת אינה בעייתית. לעת עתה לא מסתמנת התמתנות של ממש במגזר העסקי וזאת ניתן להסיק גם מאינדיקטורים כלכליים נוספים - לבד מסקר החברות והעסקים של בנק ישראל. יתרה מכך - ברבעון הבא עשוי להירשם שיפור קל בחלק מהתחומים ויש בכך כדי להצביע על התמודדות מוצלחת למדי של המשק הישראלי עם הסביבה הגלובלית המאתגרת". מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק המזרחי-טפחות, רונן מנחם, כותב כי "אנו בהחלט מעודדים מהתמונה הכוללת שמשרטט סקר בנק ישראל על המשק העסקי הישראלי ומזהים מספר גורמי תמיכה בראייה קדימה".

בניגוד מבורך לעמיתיו, מספק מנחם גם המלצות קונקרטיות להשקעה במניות. כך למשל הוא כותב כי בקרב חברות הנדל"ן המניב, שבתקופות אלו נהנות מתזרים מזומנים יציב (יחסית), מוצע להתמקד בחברות בארץ (בריטיש ישראל) וחברות נוספות, בעלות קופת מזומנים להשקעה ופעילות מפוזרת גיאוגרפית (גזית גלוב, אלביט הדמיה, מישורים). תחום נוסף בו ניתן להתמקד הוא מזון (אסם, מעברות). כמו כן ממשיכים בבנק להמליץ שלא להימצא כעת בתחומים הנגזרים משוק ההון, כגון ביטוח ושירותים פיננסיים, העלולים לסבול מרווחיות נמוכה בהשוואה לשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully