וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט זינק למחיר של 118.5 דולר

נעם רודה

25.4.2008 / 23:45

מחירה של חבית טיפס ביותר מ-2 דולר, בעקבות דיווח של רויטרס, כי ספינה אמריקאית ירתה טיל לעבר ספינה איראנית במפרץ הפרסי

מחיר החוזים על הנפט הגולמי לאספקה ביוני זינקו ביותר מ-2 דולר ל-118.5 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, וחזרו לסביבות מחיר השיא שנרשם השבוע. אתמול נסגר מחיר הנפט על 116 דולר לחבית. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ספינה אמריקאית ירתה טיל לעבר ספינה איראנית במפרץ הפרסי, פרטים נוספים עדיין אינם יודעים.

מוקדם יותר היום החל הנפט לזנק על רקע החששות מפני פגיעה באספקה בניגריה, שם הודיעה היום קבוצת המורדים MEND כי הצליחה לפוצץ צינור נפט נוסף. עוד בניגריה, שביתת העובדים בחברת הנפט השנייה בגודלה במדינה, מוביל פרודוסינג ניגריה, נכנסה היום ליומה השני, מבלי שנקבעו מועדים לדיון בין העובדים וההנהלה.

בנפרד, ענקית הנפט BP הודיעה כי החלה לסגור את מערכת צינורות הנפט פורטיס שבים הצפוני שמספק מחצית מצריכת הנפט של בריטניה, לפני שביתת עובדים שמתוכננת לשבוע הבא בבית הזיקוק גרגמאות בסקוטלנד. BP נאלצה לסגור את קו הנפט לפני ש-1,200 עובדי בית הזיקוק יחלו לשבות ביום ראשון הקרוב.

בסוף השבוע שעבר הודיעה ענקית הנפט רויאל דץ' של כי מתקנים של החברה באזור הדלתא של נהר הניז'ר נפגעו בהתקפה מצד אנשי "התנועה לשחרור הדלתא של הניז'ר". ההתקפה גרמה לפגיעה בתפוקתה במדינה. התקפות ה-MEND על מתקני הנפט באזור הדלתא של הניז'ר חתכו מאז 2006 את תפוקת הנפט של ניגריה, יצואנית הנפט הגדולה באפריקה ואחת מספקיות הנפט הגדולות ביותר של ארה"ב, בכ-25%.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully