וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

25.4.2008 / 23:55

מדד הנאסד"ק איבד 0.3% ודאו ג'ונס עלה ב- 0.3%. הסיבות העיקריות: הדו"חות השליליים של מיקרוסופט, יחד עם הזינוק החד במחירי הנפט

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הדו"חות השליליים של ענקית התוכנה מיקרוסופט, יחד עם הזינוק החד במחירי הנפט גררו את המדדים ובראשם את מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה לירידות שערים. מנגד, דו"חות חיוביים של אמריקן אקספרס דחפו את מניות הפיננסים לעליות. מדד מניות הפיננסים זינק ב-2.9%.

מדד הנאסד"ק איבד 0.3% לרמה של 2,422 נקודות אבל סיכם עלייה שבועית של 0.8%.דאו ג'ונס עלה ב- 0.3% לרמה של 12,891 נקודות והוסיף 0.4$ בסיכום שבועי. מדד S&P 500 התחזק ב-0.7% לרמה של 1,397 נקודות וסיכם את השבוע בעליה של 0.5%.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.04% לרמה של 3.87%.

מחיר החוזים על הנפט הגולמי לאספקה ביוני זינקו ביותר מ-2 דולרים ל-118.5 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, על רקע דיווחים כי ספינה אמריקאית ירתה לעבר ספינה איראנית במפרץ הפרסי.

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר התפרסם מדד ביטחון הציבור בארצות הברית. שהראה את הירידה החדה ביותר מזה 26 שנה לאחר שנפל לרמה של 63.2 נקודות באפריל.

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס העריכה אמש כי כלכלת ארה"ב כבר שקעה במיתון, אשר צפוי, לדבריה, להיות קצר וקל. החברה צופה כי מחיר חבית נפט יגיע ל-91 דולר לחבית עד סוף השנה.

אמש לאחר סיום המסחר דווחה ענקית התוכנה מיקרוסופט על ירידה של 11% ברווחיה הרבעוניים, על רקע צמיחה אפסית במכירותיה. החברה, אשר מערכת ההפעלה שלה חלונות מותקנת ביותר מ-90% מהמחשבים האישיים (PC) בעולם, רשמה ברבעון ברבעון הראשון של השנה - שהוא רבעון הכספים השלישי של החברה - רווח נקי של 4.38 מיליארד דולר או 47 סנט למניה. מניית החברה איבדה 6.3% עם סיום המסחר.

במקביל חזרה מיקרוסופט על האולטימטום שהציבה בפני יאהו. בעת פרסום דו"חותיה ביום חמישי חזרה מיקרוסופט על הצהרתה כי אין בכוונתה להעלות את הצעת הרכש שלה עבור יאהו, ששווייה כ-44 מיליארד דולר, וכי בכוונתה לעבור למהלכים עוינים או אף לבטל כליל את הצעת הרכש באם יאהו תמשיך להביע "ציפיות לא מציאותיות", כדברי סמנכ"ל הכספים של מיקרוסופט, לעסקה טובה יותר.

בתגובה לאולטימטום הודיעה יאהו, בניסיון להדוף את הרכישה, כי היא מתכננת להגדיל את החשיפה לאתר שלה על ידי ממשק חדש שיאפשר יבוא אפליקציות מאתרים אחרים. בנוסף, יכלול האתר המשודרג טכנולוגיה שתקל על המשתמשים ליצור קשרים חברתיים. ענקית כרטיסי האשראי אמריקן (סימול AXP) אקספרס דיווחה אמש על ירידה חדה ברווחיה הרבעוניים. הרווח הנקי נפל ל-991 מיליון דולר ברבעון, לעומת 1.06 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת עקבה החברה את תחזיות האנליסטים. מניית אמריקן אקספרס זינקה ב-5.7%.

חברת התרופות פריגו הודיעה אמש, כשעה לפני סגירת המסחר כי קיבלה אישור מרשות התרופות האמריקאית (FDA) לשווק מסטיק מצופה ניקוטין בטעם תפוז במינונים של 2 מ"ג ו-4 מ"ג מעבר לדלפק (ללא מרשם רופא). רשות התרופות קבעה כי המוצר הינו שווה ערך מבחינה כימית לתרופת הניקורט של גלקסו סמית' קליין (GlaxoSmithKline), המיועדת לסייע בגמילה מעישון. מניית החברה הוסיפה 0.6% עם סיום המסחר.

אמפל אמריקאן, שנמצאת בשליטתו של יוסי מימן הודיעה על כוונתה להמשיך ולגייס כ-21 מיליון דולר, לאחר שכבר גייסה 135 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים במהלך החודש. הגיוס יתבצע באמצעות הנפקת איגרות חוב, בריבית של 6.75% ויתרחש ב-28 לאפריל.

מניית יצרנית מערכות אבטחת המחשב אלדין זינקה ב-2.6% לאחר שהחברה פירסמה נתוני הבהרה נוספים בנוגע לדו"חותיה הכספיים שפורסמו בשבוע שעבר. עם הנתונים שסיפקה החברה ניתן למנות את התוספת לרווח הנקי למניה שנבעה ממכירת ההשקעה בתמיר פישמן (4 סנטים למניה) את ההפסד שנגרם כתוצאה משער הדולר (2 סנטים למניה) והפסד כתוצאה מהגידול בהוצאות השיווק (2 סנטים למניה).

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully