וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ באסיפה הכללית בפויכטונגר השקעות על רקע ההחלטה למנות את תחקירן הארץ לשעבר, יוסי בר מוחה, לדירקטור חיצוני בפויכטונגר תעשיות

גולן פרידנפלד

15.10.2001 / 14:32

האסיפה פוצצה בשל טענות המשקיעים לסדרי ההצבעה לגבי מינוי דח"צ; פויכטונגר תעשיות מחזיקה ב-5% באופן ישיר וב-14% באופן עקיף בפויטונגר השקעות

חברת פויכטונגר תעשיות, הנשלטת על ידי חברת משב , הודיעה היום כי היא ממנה את יוסי בר מוחה לדירקטור חיצוני מטעם הציבור. בר מוחה עבד בעבר כתחקירן בעיתון "הארץ".

לכאורה, מינויו של דירקטור מטעם הציבור אינו דבר הדורש תשומת לב מיוחדת, אך במקרה בו מינוי כזה גרם לפיצוצה של האסיפה הכללית בפויכטונגר השקעות בשל התנגדות של המשקיעים המוסדיים, הרי שכדאי לשים לב לקשר, גם אם כי הוא מורכב, בין פויכטונגר תעשיות לפויכטונגר השקעות.

פויכטונגר תעשיות מחזיקה בכ-5% באופן ישיר בחברת פויכטונגר השקעות וב-14% באופן עקיף דרך החברה הבת אפקון .

השליטה בפויכטונגר תעשיות נרכשה על ידי משב בסוף אוגוסט תמורת 26 מיליון שקל המעניקים למשב החזקה של כ-20% ממניות פויכטונגר תעשיות. בנוסף ניתנו לבעלי המניות בפויכטונגר תעשיות אופציות put למכירת 10% נוספים ממניות החברה. השליטה בפויכטונגר השקעות, שהיתה בעבר חברה בת של פויכטונגר תעשיות ואשר נקראה בעבר אפקון פרויקטים, הועברה בדיוק באותו היום לחברת חייל, המחזיקה ב-35% מהון המניות שלה, ולחברת משב המחזיקה ב-10%.

חייל מוחזקת על ידי פלד השקעות (70%), שהעומד בראשה הוא רפי פלד, וביחד עם אריה גבעוני בעל השליטה במשב, מהווה את הקבוצה הפעלתנית ביותר בשוק ההון כיום - קבוצת פלד-גבעוני.

הקבוצה רכשה, בנוסף לרכישות האמורות, 11% ביסקל (עם אופציות להגיע לשליטה בחברה) ואת השליטה בגוף התוכנה הגדול בישראל, פורמולה . לאחרונה הוציאה הקבוצה מספר הבהרות לגבי העסקות שביצעה ועוררה ביקורת ציבורית על הדרך בה התבצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully