וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה במרדוק: מורטימר צוקרמן - בעל העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" - הגיש הצעה לרכישת "ניוזדיי"

רויטרס

26.4.2008 / 17:37

צוקרמן הציע לרכוש את "ניוזדיי" תמורת 580 מיליון ד'

הצעתו של צוקרמן נועדה להתחרות בהצעה דומה שהגיש המיליארדר רופרט מרדוק לרכוש את "ניוזדיי" תמורת 580 מיליון דולר. בעוד שגורמים המקורבים לטריביון, הנמצאת תחת שליטתו של איל הנדל"ן סמואל זל מאז 2007, מסרו כי טריביון וענקית המדיה ניוז קורפ שבבעלות מרדוק הגיעו להסכמה עקרונית על עיקרי העסקה, מקווה צוקרמן כי הצעתו תהיה אטרקטיווית יותר מכיוון שהיא לא תיתקל בקשיים מצד הרגולטורים.



לפי "וול סטריט ג'ורנל", אותו רכש מרדוק בשנה שעברה תמורת 5.6 מיליארד דולר, העסקה המסתמנת בין טריביון לניוז קורפ תעביר את "ניוזדיי" לניהולה של חברה משותפת, שתכלול את העיתון "ניו יורק פוסט" שבבעלות ניוז קורפ ונכסים אחרים שבבעלות החברה. ניוז קורפ תחזיק בנתח השליטה בעיתון, בעוד שטריביון תחזיק בנתח הקטן מ-5%.



מקורבים למגעים מסרו כי הצעתו של צוקרמן דומה מאוד להצעתו של מרדוק, ככל הנראה מתוך הימור כי עסקה בין ניוז קורפ לבין טריביון תיפול תחת חקירה ממושכת של הרגולטור האמריקאי, בשל מעמדה של ניוז קורפ בשוק התקשורת בארה"ב.



טריביון, שנרכשה באפריל על ידי זל תמורת 8.2 מיליארד דולר, מבקשת בימים אלה למכור חלק מנכסיה, לאחר שרשמה הפסד של 78.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת הכספים לעומת רווח של 239 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. עבור השנה כולה, דיווח טריביון על רווח של 86.9 מיליון דולר לעומת רווח של 594 מיליון דולר בשנה שעברה. טריביון, בראשות היו"ר והמנכ"ל זל, מוציאה לאור בין השאר את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקאגו טריביון".



ב-2007 דיווח "ניוזדיי", מעיתוניה היוקרתיים ביותר של טריביון, על תפוצה יומית של 387 אלף עותקים - העשירית בגודלה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully