וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות משבר הדיור והאינפלציה: מצבן הכלכלי של מדינות רבות בארה"ב הידרדר למיתון

סוכנויות הידיעות

26.4.2008 / 17:43

סקר: המצב יחמיר בשנה הפיסקלית שתחל ביולי

מהסקר, שנערך על ידי הוועדה הלאומית של המחוקקים במדינות ארה"ב (NCSL), עולה כי מצבן הכספי של המדינות צפוי להחמיר בשנה הפיסקלית הבאה, שתחל ברוב המדינות ב-1 ביולי.



"השאלה האם הכלכלה הלאומית נמצאת במיתון, הנמצאת כיום בדיון מתמשך, כמעט לא רלוונטית לגבי מספר מדינות. נראה כי הן נמצאות כבר עכשיו במצב של מיתון", נכתב בדו"ח.



לפי הדו"ח, היחלשותה המתמשכת של כלכלת ארה"ב פגעה בהכנסותיהן של המדינות ממסים במספר אופנים: הכנסתם הקבועה של התושבים נפגעה כתוצאה מהעלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון, והמשבר בשוק הדיור הוביל לרכישת פחות רהיטים ומוצרים הנלווים לרוב לרכישת בית.



מדינת דלוואר, למשל, צפויה לסיים את שנת הכספים הנוכחית עם גירעון של 69 מיליון דולר. המצב קשה אף יותר בקליפורניה, שצפויה להציג גירעון תקציבי של 16 מיליארד דולר במהלך השנתיים הקרובות. גם בפלורידה לא רואות הרשויות אפשרות להגדלת ההכנסות, בשל המשבר המתמשך בשוק הנדל"ן במדינה.



נכון לאמצע חודש אפריל, דיווחו 16 מדינות ופורטו ריקו על גירעונות תקציביים, על רקע ירידה בהכנסות שבהן תקציבן תלוי. לפני שישה חודשים בלבד, דיווחו שמונה מדינות כי הן צופות לרשום גירעונות תקציביים.



לפי הדו"ח המצב צפוי להיות קשה אף יותר בשנה הפיסקלית הבאה, אז צפויות 23 מדינות ופורטו ריקו לדווח על גירעונות תקציביים כוללים של 26 מיליארד דולר. למעלה משני שליש מ-50 המדינות בארה"ב הודיעו כי הן חוששות ממצבן התקציבי בשנה הבאה.



לעומת זאת, מדינות שכלכלתן מבוססת על תעשיית האנרגיה כמו ויומינג וצפון דקוטה, דיווחו על מצב כלכלי משופר ועל צפי לעודפים תקציביים. אלסקה, למשל, מסרה כי היא מצפה לעודף תקציבי בסך 8 מיליארד דולר - כמעט פי 2 מתקציב המדינה כולו - בשל העלייה במחירי האנרגיה. בצפון דקוטה, ההכנסות השנתיות ממסים צפויות לעלות על תחזיות הממשל המקומי ב-13%.



"מצבן הכספי איתן של המדינות מפיקות האנרגיה, והתחזית הכלכלית שלהן יציבה", נאמר בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully