וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראייר וארקיע מחלקות ביניהן את השמיים ומציבות לאל על תחרות בקווי הטיסה הסדירים

זוהר בלומנקרנץ

26.4.2008 / 19:37

מנהל רשות התעופה אודי זוהר העביר את המלצותיו למשרד התחבורה; האישור צפוי להתקבל בתחילת מאי



מנהל רשות התעופה, אודי זוהר, העביר למשרד התחבורה את המלצותיו בנוגע לחלוקת הקווים הסדירים בין חברת התעופה ישראייר לחברת התעופה ארקיע. על פי ההמלצות, קווי התעופה ללונדון, מוסקווה ורומא, יימסרו לחברת ישראייר ואילו קווי התעופה למדריד, ברצלונה ופאריס יימסרו לארקיע.



ההמלצות לחלוקת קווי תעופה סדירים חדשים בין ישראייר וארקיע הוגשו באחרונה לאישור לשר התחבורה, שאול מופז ולמנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן. על פי הצפוי ההמלצות יאושרו בתחילת מאי.







כיום, חברת אל על היא היחידה שמפעילה טיסות קו סדירות ליעדים אלה. בעקבות מימוש ההמלצות צפויה להתפתח בין החברות תחרות, שתוביל להורדת מחירי הטיסות. ההמלצות הגיעו כחלק ממדיניותו החדשה של משרד התחבורה לפתוח את השמיים לתחרות בין חברות תעופה ישראליות לחברות תעופה זרות.



קודם לכן התבקשו ישראייר וארקיע התבקשו להגיש למשרד התחבורה רשימת יעדים שאליהם היו מעוניינות לבצע טיסות קו סדירות, אליהם טסה אל על באופן בלעדי. חברות התעופה התבקשו לציין את סדרי העדיפויות שלהן. כמו כן, הן התבקשו ולפרט את יכולותיהן לבצע טיסות לאותם יעדים, כמו מספר הטיסות השבועיות שהן יהיו יכולות להפעיל, בהתאם למצבת צי המטוסים וכוח האדם שלהן לאותם יעדים.



מנהל רשות התעופה האזרחית זוהר ניהל משא ומתן עם כל אחת משתי חברות התעופה על בסיס מאגר נתונים אלה, כדי להחליט איזה קו סדיר להמליץ בפני סיטרמן ומופז, שתקבל כל אחת מחברות התעופה הישראליות.



מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן אמר בתגובה להמלצות כי "שר התחבורה, שאול מופז, נחוש
בדעתו לממש את מדיניות פתיחת השמיים לתחרות ולאפשר לחברות תעופה ישראליות, בנוסף לאל על, לבצע טיסות קו סדירות. מדובר במדינות שבאחרונה נחתמו איתן הסכמי תעופה חדשים כמו רוסיה, צרפת, בריטניה ובלגיה".



סיטרמן אף הביע תקווה כי יימצא פתרון אשר יאפשר חתימת הסכם תעופה חדש עם גרמניה ואמר, כי ישראל מחכה לצעדים פעולה מעשיים של הגרמנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully