וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג מנהלי הקרנות לאפריל: חמישה כוכבים לאי.בי.אי, הראל פיא, מגדל ופסגות

רותם שטרקמן

27.4.2008 / 8:00

אי.בי.אי דורג בחמישה כוכבים 25 פעמים ברציפות

>> אי.בי.אי, הראל פיא, מגדל ופסגות מובילים את דירוג הכוכבים החודשי של קרנות מידע זהב למנהלי קרנות הנאמנות. אי.בי.אי דורג בחמישה כוכבים 25 פעמים ברציפות, פסגות דורג 13 פעמים ברציפות והראל פיא 11 פעמים ברציפות. הדירוג מודד את הישגי המנהל לאורך תקופה של שנתיים ובודק את המגמה (שיפור או ירידה) שבה הוא נמצא.



בארבעה כוכבים דורגו (לפי סדר הא"ב) א.ד רוטשילד, אלטשולר שחם, U בנק ומרכנתיל. שלושת הראשונים ותיקים בדירוג. מרכנתיל חדש יותר, עם 4 פעמים ברציפות בדירוג ארבעה כוכבים. בשלושה כוכבים דורגו אפריקה ישראל, אקסלנס נשואה, דש, כוון, מיטב, מילניום, מנורה מבטחים ופריזמה.



קרנות מידע זהב מדרגת את קרנות הנאמנות על בסיס יחס תשואה (נטו) לסיכון ומדד סיכון ספציפי של כל קרן, בהתחשב במסלול המס, ובאופן יחסי לקרנות דומות. דירוג כל קרן נעשה בתוך קבוצת השייכות של הקרן והקטגוריה שלה. דירוג הכוכבים למנהל הקרן נקבע בכל חודש, לאחר שחושב לו ציון הצלחה כולל, על בסיס התוצאות שהשיגו כל הקרנות המדורגות שבניהולו. הדירוג משקלל ביצועים של שנתיים, אך הוא נותן משקל גדול יותר לחודשים האחרונים ומשקל נמוך יותר לחודשים המוקדמים. באופן זה הדירוג מבטא גם את ההתמדה של מנהל הקרן בדירוג וגם את המגמה שבה הוא נמצא (עלייה או ירידה בדירוג).



בתקופות של ירידות, משקיעים לא אוהבים להפסיד כסף. זה טריוויאלי, אך בעייתי: מבחינה רציונלית, אפשר לצפות שהמשקיעים יבינו כי: א. רווחים הם תמורה לאי ודאות, ב. אי ודאות מתבקשת בשוק ההון וג. הצד השני של רווחים הוא הפסדים, כי אחרת אי הוודאות לא היתה אי ודאות. עם שני החלקים הראשונים של הטיעון לרוב המשקיעים אין ויכוח. עם החלק השלישי קשה להם. רוב המשקיעים שונאים סיכון יותר משהם אוהבים רווח, ולכן רובם מוכנים לוותר על חלק מהרווח בתמורה להקטנת הסיכון.



מדד סיכון ספציפי לכל קרן הוא מדד חדש של קרנות מידע זהב, המתמודד עם הסוגיה. המדד בודק את ביצועי הקרן בהשוואה לקרנות דומות בתקופות של ירידות ומכמת את יכולת העמידה של הקרן בעת שהמגמה היא שלילית, ללא קשר להישגיה בעת שהמגמה חיובית.



לכן, דירוג הסיכון למנהל הקרן, שמשוקלל מדירוג הקרנות עצמן, נותן ביטוי לביצועי המנהל בתקופות של ירידות. כלומר, מנהל שהקרנות שבניהולו הפסידו פחות בהשוואה לקרנות האחרות מאותו סוג, יקבל ציון גבוה, ולהפך. בנוסף, מאחר שכל קרן נמדדת ביחס לקרנות דומות לה, לתמהיל של תיק המנהל אין השפעה על הציון הסופי שלו. כלומר, מנהל אשר לו קרנות סולידיות לא יקבל ציון גבוה יותר, שכן קרנותיו הסולידיות נמדדות ביחס לקרנות סולידיות אחרות.



בתקופות תנודתיות, כמו כעת, מקבל המדד חשיבות מיוחדת: ככל שהמשקיעים שמים דגש על הימנעות מהפסדים (במחיר ויתור על רווחים), שאלת הביצועים בירידות נהפכת קריטית. אבל בסופו של דבר המשקיע מצפה להרוויח (אחרת הוא יבחר באלטרנטיווה חסרת סיכון לחלוטין), ולכן יש צורך להתייחס גם לביצועים באופן כללי.



המנהלים שקיבלו את הציון הגבוה בדירוג הסיכון הם (לפי סדר הא"ב): א.ד רוטשילד, אנליסט, הראל פיא ומיטב. שלושת האחרונים דורגו בחמישה כוכבים גם בחודש שעבר. מי שראוי לציון, זה חודש שני ברציפות, הוא הראל פיא שמדורג בחמישה כוכבים בציון הכולל וגם בדירוג הסיכון. אנליסט מדורג גבוה בציון הסיכון, אבל נמוך בדירוג הכולל, כך שאצלו להפחתת הסיכון יש מחיר (פחות תשואה).



דירוג סיכון של ארבעה כוכבים קיבלו אי.בי.אי, אקסלנס נשואה, U בנק, מגדל, מילניום, מרכנתיל ופסגות. מהם ראויים לציון אי.בי.אי, מגדל ופסגות - שלושתם מדורגים בחמישה כוכבים בדירוג הכולל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully