וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה תשלם למכבי תל אביב כ-2 מיליון דולר בשנה

27.4.2008 / 9:04

ההערכות הן כי עלית שילמה למכבי תל אביב סכום דומה בשנים האחרונות. בכיר בענף הפרסום: "לא מדובר בעסקה אופטימלית "

חברת אלקטרה וקבוצת הכדורסל מכבי תל אביב חתמו ביום שישי על הסכם לפיו תשמש אלקטרה נותנת החסות של הקבוצה. אלקטרה תיכנס לנעליה של קבוצת שטראוס עלית, ששימשה נותנת החסות לקבוצה בארבעת העשורים האחרונים. ההסכם הוא לחמש השנים הקרובות, ושם הקבוצה ישונה למכבי אלקטרה ת"א החל ביולי. מקור המקורב לעסקה אמר כי אלקטרה תשלם למכבי תל אביב כ-2 מיליון דולר בשנה. ההערכות הן כי עלית שילמה למכבי תל אביב סכום דומה בשנים האחרונות. התקציב השנתי הכולל של מכבי תל אביב מוערך ב-15-20 מיליון דולר.

"מדובר בשתי קבוצות הדומות מאוד באופי שלהן", אמר יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה ישראל. "אלקטרה היא חברה מובילה השואפת להיות תמיד מספר אחת בכל תחום, ומכבי תל אביב היא ללא ספק כזו. זהו חיבור אופטימלי המהווה תחילתו של פרק חדש". עם זאת, בכיר בענף הפרסום אמר אתמול ל-TheMarker: "לא מדובר בעסקה אופטימלית ואני לא רואה אותה תורמת, לא לאלקטרה ולא למכבי תל אביב. אני חושב שהעסקה לא שווה יותר מסך הכסף שהועבר בה. נכון יותר היה למכבי תל אביב לשתף פעולה עם מותג הנתפש כחזק יות ומוביל יותר דוגמת לאומי, אל על או בזק. כנראה שמי שעשה את העסקה במכבי תל אביב חשב רק על הפן הכספי-מסחרי ולא נתן מחשבה יתרה לערך המוסף המתפספס".

"גם לאלקטרה זה לא משתלם", אמר הבכיר. "המותג אלקטרה הוא לא מותג אופנה או מותג לאומי ואני לא רואה כיצד הצרכן משלם עוד 200 שקל על מכונת כביסה בגלל שיתוף הפעולה הזה. היה מוטב לאלקטרה לעשות דברים אחרים עם הכסף, כמו לצאת במבצעים וקמפיינים. הדרך היחידה ששיתוף הפעולה יצליח היא אם הצדדים יידעו למנף אותו נכון למקום של פעילויות שיווקיות-פרסומיות נוספות".

מהנהלת מכבי תל אביב נמסר: "אנו מצדיעים לקבוצת שטראוס ולמותג עלית, ומוקירים את העומדים בראשה על דרך משותפת שבה צעדנו קרוב ל-40 שנה. הסכם החסות מגיע בתום עונה זו לסיומו בהתאם לחוזה, אך על רקע הקשר ההדוק בין שני הגופים, תמשיך קבוצת שטראוס לשתף פעולה ולתמוך במכבי תל אביב גם בעתיד".

קבוצת אלקטרה מאמצת גם את קבוצת הכדורסל נשים רמת השרון, הנקראת על שם החברה. הקבוצה מורכבת מחברות אלקטרה מוצרי צריכה ישראל ואלקטרה בע"מ, המחזיקה בחברת אלקטרה נדל"ן. אלקטרה מוצרי צריכה, העוסקת ביבוא ושיווק של מזגנים, מוצרי חשמל ביתיים, מחשבים ומכשירים סלולריים, תהיה החברה המובילה בכל הנוגע להסכם החסות. אלקטרה מוצרי צריכה היא הבעלים של רשתות שקם אלקטריק ומחסני חשמל, ומחזיקה ב-50% מהחברה המשווקת את המכשירים הסלולריים של סוני אריקסון. אלקטרה היא חלק מקבוצת אלקו החזקות שבבעלות גרשון זלקינד, המשמש יו"ר הקבוצה. בניו - דניאל ומיכאל זלקינד - מכהנים כמנכ"לים משותפים. מחזור המכירות של אלקו ב-2007 הסתכם בכ-7.3 מיליארד שקל, והחברה פעילה ב-100 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully