וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' בוש: החזרי המס לאזרחי ארה"ב יישלחו החל מיום שני - מוקדם יותר מהמועד המתוכנן

סוכנויות הידיעות

27.4.2008 / 9:20

במסגרת תכנית התמריצים הכלכליים שיזם הממשל

"החל מיום שני, השפעותיה של חבילת התמריצים יתחילו להיות מורגשים על ידי מיליוני משקי בית ברחבי ארה"ב, אמר בוש.



החזרי המס הראשונים יועברו ישירות לחשבונות הבנק של מיליוני אזרחים שמילאו את דו"חות המס שלהם לשנת 2007. שירות המסים האמריקאי (IRS) תכנן בתחילה להעביר את החזרי המס הראשונים רק ביום שישי. אזרחים שיקבלו את החזרי המס שלהם בצורת צ'קים יתחילו לקבלם ב-9 במאי, שבוע לפני המועד המתוכנן.



"הכסף הולך לסייע לאמריקאים להתמודד עם המחירים הגבוהים בתחנות הדלק ובמרכולים ולתת לכלכלה שלנו תמריץ שיסייע לכולנו לצאת מההאטה הכלכלית הזאת", אמר בוש. מדובר בפעם הראשונה בה ציין בוש את העלייה במחירי המזון והאנרגיה כאחת מהסיבות ליצירתה של חבילת התמריצים, שנועדה לסייע לכלכלה ארה"ב להיחלץ ממיתון.



בדברים שנשא על מדשאת הבית הלבן, עודד בוש את אזרחי ארה"ב להשתמש בהחזרי המס שלהם כדי לרכוש מוצרים, זאת על רקע האטה בצריכה הפרטית, המהווה שני שליש מהתמ"ג האמריקאי. "כשהכסף יגיע לעם האמריקאי, אנו מצפים שהוא ישתמש בו כדי להמריץ את הצריכה הפרטית", אמר בוש, שחזר על דבריו מהשבוע שעבר והכחיש כי כלכלת ארה"ב נמצאת במצב של מיתון.



דבריו של בוש על מחירי הדלק הגואים עוררו תגובות מצדם של סנאטורים ומחוקקים דמוקרטיים, שטענו כי החזרי המס הם חסרי משמעות כל עוד לא תחול רגיעה במחירי המזון והאנרגיה.



"זה מחריד לחשוב שכספם של משלמי המסים ירפד את כיסי אופ"ק. האמת העצובה היא שהמשפחה האמריקאית הממוצע תבזבז כמעט את כל ההחזרים שלה על דלק", אמר הסנאטור הדמוקרטי צ'רלס שומר, יו"ר הוועדה הכלכלית המשותפת לשני בתי הקונגרס.



היקפה של חבילת תמריצים הכלכליים שיזם ממשל בוש הוא 168 מיליארד. התוכנית, שנועדה למנוע מהכלכלה הגדולה בעולם לשקוע במיתון, כוללת הקלות מס חד פעמיות בסכום של עד 600 דולר לאדם ו-1,200 דולר לזוגות, בתוספת 300 דולר עבור כל ילד. התוכנית כוללת גם הקלות מס על השקעות של עסקים המוערכות בהיקף של כ-50 מיליארד דולר.



זוכה פרס נובל ג'וזף שטיגליץ התייחס בראיון בסוף השבוע לתוכנית התמריצים הכלכליים של ממשל בוש: "תגובתו של ממשל בוש היא בבחינת מעט מדי, מאוחר מדי. התוכנית הזאת תוכננה באופן רע מאוד. החזרי המס יהיו טיפה בים, יחסית לכסף שאבד בשל הגורמים האחרים המשפיעים לרעה על הכלכלה". לטענתו, אם רוצים באמת להמריץ את הכלכלה, יש להגביר את דמי הביטוח נגד אבטלה. "הנשיא אומר לאזרחים לצאת ולמצוא עבודות, אבל אין עבודות בשבילם", אמר שטיגליץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully