וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוימלגרין הפסיד 75 מיליון דולר ב-2007

מיכאל רוכוורגר

27.4.2008 / 9:44

הדו"חות של אנגל אירופה ל-2007 חושפים תמונה עגומה למדי. ירידת ערך של כ-16 מיליון שקל, בגין קרקע מיועדת למגורים בגרמניה

הדו"חות של אנגל אירופה - שבשליטת קבוצת לגנא הולדינגס של שעיה בוימלגרין - ל-2007 חושפים תמונה עגומה למדי. החברה סיימה את 2007 עם הפסד של כ-75 מיליון שקל, לעומת הפסד של 4 מיליון שקל ב-2006. ההפסדים הכבדים של אנגל אירופה, לדברי החברה, נובעים מכמה סיבות. החברה רשמה הפרשה לירידת ערך בהיקף של כ-16 מיליון שקל, בגין קרקע שהיתה מיועדת לפיתוח מגורים בגרמניה, וכן הפרשה לתביעות משפטיות שונות של אנגל מזרח אירופה, הנסחרת בבורסת AIM בלונדון, בהיקף של כ-3 מיליון שקל.

בנוסף מציינת אנגל אירופה, כי בוצעו הפחתות והפרשות הקשורות לפעילות הבנייה בישראל, אך לא מציינת את סכום ההפרשות. סביר להניח כי מדובר בהפרשות הקשורות לפרויקט לבניית 262 יחידות דיור במושב מצליח, אותן תיכננו עם חפציבה, שהגיעה לפשיטת רגל. הפרויקט מצוי בגירעון עמוק. בעקבות כך, הגיש בנק לאומי בקשה למימוש אג"ח ומינוי כונס נכסים בפרויקט מצליח, כנגד חפציבה ואנגל ג'נרל, שכן האג"ח היו משועבדות לבנק כבטוחה לכספים ואשראי שנתן הבנק לשותפים לצורך הקמת הפרויקט.

כעת דורש לאומי מאנגל ג'נרל, לשלם לו כספים בגין הגירעון בפרויקט. באנגל סבורים כי על לאומי לכסות את הגירעון. בשלב זה הצדדים מצויים בהתדיינות לצורך מציאת פתרון לסוגיה, כשאנגל ג'נרל ביצעה כבר הפרשה בדו"חותיה הכספיים, אשר לפי הערכתה "משקפת את הסכומים בהם היא עשויה לשאת", אך לא מציינת מהם. בנוסף, החל מספטמבר 2007 דירוג האג"ח סדרה ג' של אנגל אירופה, המדורגות על ידי מעלות ב-A יציב, מצוי בבחינה מחדש והועבר לרשימת מעקב של חברת הדירוג S&P מעלות. אנגל אירופה התחייבה כלפי מעלות כי היחס של שווי שוק האחזקות, בתוספת תיק נזיל לחוב פיננסי בדו"ח החברה, לא יירד מתחת ל-2. החברה לא עומדת בהתחייבות זו, בשל ירידה בשווי מניות אנגל משאבים שבשליטתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully