וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הכימיה הכריע את המדדים בת"א

טל לוי

27.4.2008 / 18:12

מדד המעו"ף איבד 0.6% מערכו ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.8%. כימקלים לישראל צנחה ב-4.7%. מדד מניות הבנקים הוסיף 0.7%

הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר בירידות שערים בהשראת מניות הכימיה שמשכו את המדדים מטה: מדד המעו"ף איבד 0.6% וננעל ברמה של 1,092.91 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 0.8% וננעל ברמה של 1,010.97 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקלים.

מחר צפוי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להחליט על גובה הריבית במשק. מרבית הכלכלנים מעריכים כי הריבית תישאר ללא שינוי ברמה של 3.25%. הסיבות לכך הן שבנק ישראל מצוי כעת בין שני כוחות מנוגדים: האינפלציה הגבוהה, שמעודדת דווקא העלאת ריבית, ומצד שני האטה במשק, שדווקא גוררת הורדת ריבית. הכלכלנים מעריכים כי פישר יבחר בעמדה הנייטרלית. ביום רביעי יחליט גם יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי, בן ברננקי, על גובה הריבית בארה"ב ושם מעריכים כי הריבית תרד ב-0.25% לרמה של 2%.

המדדים דווקא נסחרו בעליות במרבית שעות היום אולם לקראת תום המסחר החלו מניות הכימיה לקרוס: כימיקלים לישראל, שהוסיפה 33% מתחילת השנה, סיימה בירידות חדות אולם היא עדיין אחת המניות הבודדות שמציגות תשואה חיובית, ואף גבוהה, מתחילת 2008. כי"ל ריכזה היום את מחזור המסחר הגבוה בבורסה: 420 מיליון שקל. החברה האם של כימיקלים לישראל, החברה לישראל, נסחרה במגמה דומה. גם מכתשים אגן נסחרה בירידות שערים חדות.

משקלה של כימיקלים לישראל במדד המעו"ף עומד על 9.5%, משקלה של החברה לישראל עומד על 7.3% ומשקלה של מכתשים עומד על 6.5%. פירוש הדבר כי 3 המניות מרכזות ביחד כ-23% ממשקלו של מדד המעו"ף ומאחר והן ירדו בכ-4.5%, הן גרעו ביחד יותר מ-1% ממדד המעו"ף.

מחירי המזון ההולכים וגדלים ובעיקר מחירי האורז שהאמירו לאחרונה ב-50% מתחילים לתת אותותיהם גם בישראל: "מחיר האורז יעלה מייד אחרי החג וצפויות עליות מחירים גם במוצרי יסוד אחרים כמו טונה, קמח, קפה, שמן וסוכר", כך אמר אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק ברשת שופרסל. גורם בכיר ברשת שיווק אחרת צפה כי האורז יתייקר בשיעור של כ-50%, כאשר עלייה של 30% תחול מייד לאחר החג והתייקרויות נוספות בהמשך.

חברת אל על תתמודד בקרוב עם תחרות חדשה: מנהל רשות התעופה, אודי זוהר, העביר למשרד התחבורה את המלצותיו בנוגע לחלוקת הקווים הסדירים בין חברת התעופה ישראייר לחברת התעופה ארקיע. על פי ההמלצות, קווי התעופה ללונדון, מוסקווה ורומא יימסרו לחברת ישראייר ואילו קווי התעופה למדריד, ברצלונה ופאריס יימסרו לארקיע. כיום, חברת אל על היא היחידה שמפעילה טיסות קו סדירות ליעדים אלה.

חברת התרופות פריגו הודיעה אתמול כי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשווק מסטיק מצופה ניקוטין בטעם תפוז המיועד לסיוע בגמילה מעישון. האישור הגיע לאחר שמנהל התרופות האמריקאי מצא כי התרופה שוות ערך מבחינה כימית לתרופת הניקורט של גלקסו סמית' קליין (GlaxoSmithKline).

מדד מניות הבנקים הוסיף 0.7% בהובלת מניית בנק הפועלים ובנק לאומי. מדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.3% ובסך הכל איבד 24.5% מתחילת 2008. עם זאת בחודש האחרון ניכרת התעוררות במניות הנדל"ן החבוטות והמדד הוסיף 13% מתחילת אפריל. מבין המניות המזנקות ניתן למצוא את אפריקה ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully