וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימוש האופציות של מנכ"ל קאנטריווייד: הרוויח 132 מיליון דולר בשנה שעברה

סוכנויות הידיעות

27.4.2008 / 10:40

מוזילו מימש אופציות בסך 121.5 מיליון דולר ב-2007

מוזילו, המשמש גם כיו"ר קאנטריווייד, צפוי לפרוש מתפקיד המנכ"ל לאחר השלמת מכירתה של החברה לבנק אוף אמריקה, שהסכים לרכוש אותה תמורת 4 מיליארד דולר. משכורתו ותשלומי הבונוס של מוזילו נפלו ב-79% ל-10.8 מיליון דולר ב-2007, אך הוא הרוויח 121.5 מיליון דולר נוספים ממימוש אופציות שהוענקו לו. רשות ני"ע האמריקאית (SEC) חוקרת כיום את מימוש האופציות של מוזילו.



מאז קריסתו של שוק הסאבפריים בעקבות המשבר בשוק הדיור האמריקאי, נאלצה קאנטריווייד לרשום הפסד שנתי של 704 מיליון דולר - ההפסד השנתי הראשון של החברה מזה למעלה מ-30 שנה - ולפטר כ-11 אלף עובדים בשל המספר הגובר של תשלומי משכנתאות שלא נפרעו על ידי לקוחותיה. על רקע הערכות כי היא עשויה להיקלע למצב של פשיטת רגל, הסכימה קאנטריווייד בינואר להימכר לבנק אוף אמריקה.



דניאל פדרוטי, מנהל השקעות בארגון הגג של האיגודים המקצועיים בארה"ב AFL-CIO, אמר ל"לוס אנג'לס טיימס" כי הנפילה בשכר הבסיס של מוזילו אמנם מעידה על "מעט יותר ריסון" מצדה של קאנטריווייד, אך הוסיף כי "אם אנג'לו מוזילו באמת היה מקבל שכר על בסיס ביצועיו, הוא לא היה מרוויח גרוש בשנה שעברה. למעשה, הוא היה צריך לשלם מכיסו לבעלי המניות".



מוזילו בן ה-70 נתון כיום תחת חקירה של ה-SEC, לאחר שהאיץ את קצב מימוש האופציות שלו בשנה שעברה והחל למכור במהירות מניות של קאנטריווייד. מניית קאנטריווייד קרסה ב-90% בחודשים שלאחר מכן, לאחר שהתברר היקף חשיפתה של החברה לשוק המשכנתאות ללווים בעייתיים.



מוזילו צפוי לעזוב את קאנטריווייד במידה ורכישתה על ידי בנק אוף אמריקה תצא לפועל. מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס, אמר בעבר כי היא מצפה שמוזילו יעזוב את החברה "ויתפנה ליהנות קצת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully