וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים קוראים לחרם על רשת קארפור

הדר תדמור

27.4.2008 / 10:46

הקמעונית הצרפתית ביטלה מסע קידום מכירות בסין, לאחר שהצרכנים קראו להחרים אותה, במחאה על כיבוי הלפיד האולימפי בפאריס

קארפור, (סימול CA.PA) הקמעונית השניה בגודלה בעולם, ביטלה מסע קידום מכירות בסין שהיה מתוכנן ל-1 במאי, לאחר שהצרכנים הסיניים קראו להחרים את הרשת באמצעות הודעות SMS ואתרי אינטרנט. הצרכנים הסיניים מחו על כיבוי הלפיד האולימפי במהלך ריצת הלפיד בפאריס בתחילת החודש, וטענו כי קארפור תומכת בדלאי למה.

קארפור הודיעה כי לא תוציא לפועל את מסע קידום המכירות המתוכנן מתוך מה שהיא כינתה "כבוד עמוק לרגשותיהם של האזרחים הסיניים". בשלטים שנתלו בסניפי קארפור בעיר שואנז'ינג, נכתב כי "קארפור מעולם לא שיתפה פעולה עם קבוצות פוליטיות או דתיות".

בסוף השבוע שעבר הפגינו אלפי סינים מול סניפי קארפור ברחבי סין, במחאה על כיבוי הלפיד האולימפי. בערים ווהאן ו-שיאן השתתפו בהפגנות אלפי בני אדם, והפגנות קטנות יותר התקיימו בעשרות ערים נוספות. הפגנות נערכו גם מול שגרירות צרפת ומול הבית הספר הצרפתי בבייג'ינג.

הביקורת על צרפת בסין גברה באחרונה, לאחר שבמהלך ריצת הלפיד האולימפי ניסו מפגינים לחטוף את הלפיד במחאה על מדיניות סין, ובדרישה לעצמאות טיבט. לבסוף נאלצה המשטרה לכבות את הלפיד. לכך הצטרפה הודעתו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, בחודש שעבר, כי ייתכן שלא ישתתף בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בסין, בשל מדיניות היד הקשה שהפעילה סין בדיכוי הפגנות בטיבט בחודש שעבר, שגרמה למותם של יותר ממאה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully