וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון מוחה על החלטת שלום שלא להאריך את כהונתו של נציב מס הכנסה

הארץ

15.10.2001 / 15:54

לטענתה, הישגיו של הנציב מחייבים את הארכת כהונתו; מגדירה את החלטתו של שר האוצר כ"תמוהה ובלתי סבירה"

מאת מוטי בסוק

במכתב לשר האוצר, סילבן שלום, עם העתקים לראש הממשלה, אריאל שרון, והיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, מוחה התנועה לאיכות השלטון על החלטתו של שלום שלא להאריך את כהונתנו של נציב מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, יוני קפלן.

התנועה מבקשת לקבל משר האוצר את הנימוקים להחלטתו. במכתב שנשלח לשלום אתמול, כותבת התנועה כי לפי פרסומים שהופיעו באחרונה בעיתונים, עולה כי שר האוצר האריך את כהונתו של קפלן ב-3 חודשים בלבד, מתוך כוונה להביא לסיום כהונתו. זאת למרות שהצלחתו של קפלן בתפקיד אינה שנויה במחלוקת, והאגף שבראשו הוא עומד הגיע בתקופתו להישגים מרשימים. התנועה מגדירה את החלטתו של שר האוצר כ"תמוהה ובלתי סבירה".

לדבריה, קפלן משרת 3 שנים בלבד בתפקיד הנציב, וזו "קדנציה קצרה שאינה משרתת את התפקיד. מן הראוי להאריכה לנוכח הישגיו". לדעת התנועה העברתו מהתפקיד של עובד ציבור מסוגו של קפלן תפגע בהכרח ביכולת השירות הציבורי לגייס לשורותיו אנשים מקצועיים ואיכותיים ותפגע במוטיווציה של עובדי השירות הציבורי העושים את עבודתם נאמנה. התנועה טוענת במכתבה לשר האוצר, כי צריכה להיות הקבלה ברורה בין הישגיו והצלחתו של אדם בתפקידו הציבורי לבין יחס המערכת והדרג הפוליטי אליו. זאת, כדי להגן על האינטרס הציבורי לזכות בשירות מקצועי ואיכותי.

לדעת התנועה לאיכות השלטון יש להרחיק כל שיקול פוליטי, בעיקר כאשר מדובר בתפקידים בכירים רבי עוצמה והשפעה. בסיום מכתבה מבקשת התנועה משר האוצר כי יאריך את כהונתו של קפלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully