וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק לנאנט נדל"ן בבודפשט: תקים פרויקט מגורים, מלונאות, מסחר ומשרדים בכ-1.9 מיליארד שקל

מיכאל רוכוורגר

27.4.2008 / 13:23

מדובר בעסקה תשיעית לחברה בהונגריה



חברת נאנט נדל"ן, שבשליטת חברות (30%), קבוצת לוינשטיין (20%) ובנק ההשקעות ליהמן ברדרס (15%), מרחיבה את פעילותה בהונגריה. במסגרת העסקה הנוכחית - התשיעית של החברה במדינה, צפויה נאנט להקים פרויקט ענק, אשר יכלול דירות למגורים, בתי מלון, שטחי משרדים ומסחר, ברובע 9 בבודפשט. היקף ההשקעה הכולל בפרויקט נאמד ב-1.9 מיליארד שקל.



החברה הבת של ביחד עם עיריית בודפשט כבר חתמו על הסכם לרכישת הקרקע המשתרעת על פני שטח של כ-153 דונם. הפרויקט עשוי להתפרס על פני שטח של כ-450 אלף מ"ר. נאנט תחזיק ב-90% מהזכויות בפרויקט ועיריית בודפשט ביתרת הזכויות.



להערכת נאנט, ההכנסות הכוללות מן הפרויקט צפויות להגיע לכ-2.4 מיליארד שקל. כמו כן, סיכמו נאנט ועיריית בודפשט כי לעירייה תינתן אופציה למכור את זכויותיה בפרויקט תמורת כ-12 מיליון שקל. זאת לאחר השלמת השלב הראשון בשינוי הת.ב.ע.



אוסקר כצנלסון, מנכ"ל נאנט, ציין כי "הפרויקט הנוכחי ממחיש פעם נוספת את קפיצת המדרגה שביצעה נאנט בשנה האחרונה, הבאה לידי ביטוי בכניסתה לפרויקטים בהיקפים משמעותיים. הפרויקט מחזק את מיצובנו באזור בודפשט. אנו מאמינים כי הונגריה ומדינות הגוש המזרחי יצמחו במהלך השנתיים הקרובות ולכן מרחיבים את פעילותנו במדינות אלו ".



נאנט נדל"ן, העוסקת בתחום ייזום הבניה למגורים ברחבי פולין,הונגריה, רומניה וקרואטיה, ומעורבת ב- 21 פרוייקטים בהיקף של כ-20 אלף יחידות דיור, הציגה המשך השיפור בתוצאותיה הכספיות לשנת 2007. נאנט סיימה את 2007 עם הכנסות ממכירת דירות בהיקף של כ-33.2 מיליון יורו ורווח נקי של כ-20.1 מיליון יורו לעומת הכנסות ממכירת דירות בהיקף של כ-31.9 מיליון יורו ורווח נקי של כ-920 אלף יורו בשנת 2006 .



נאנט נסחרת בבורסת AIM בלונדון מאז יוני 2006. מניית החברה רשמה מאז ההנפקה, אשר במסגרתה גייסה כ-82 מיליון שקל לפי שווי של 840 מיליון שקל, תשואה שלילית של כ-18.5%. החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-119 מיליון ליש"ט.



נאנט עורכת בימים אלו תהליך ארגון מחדש של פעילותה בפולין כדי לאחד את כל הפרויקטים שלה המאוגדים כיום בחברות נפרדות, תחת חברה אחת - רוביג. עם השלמת התהליך, צפויה נאנט השולטת ברוביג, ביחד עם ליהמן ברדרס, להשלים את הנפקת המניות ראשונה לציבור של רוביג בבורסת ווארשה, פולין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully