וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות הטכנולוגיה יורדות על רקע ציפיות לעונת דו"חות עגומה; האנדספרינג מזנקת ב-46%

עפרה שלו

15.10.2001 / 16:01

בעקבות השקת מוצר חדש; טרנסמטה מוסיפה 15% בעקבות השקת מעבד חדש; אינטל מאבדת 3.9%; מגמה שלילית במגזר יצרניות ציוד התקשורת - סיסקו יורדת 4.6%; לוסנט ב-2.9%

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים בהובלת הטכנולוגיה, על רקע חשש ממתקפת טרור ביולוגית על ארה"ב. ציפיות לתוצאות כספיות מאכזבות במיוחד בעונת הדו"חות תורמות גם הן לירידות. השבוע צפויות לפרסם דו"חות ענקיות טכנולוגיה רבות, בהן אינטל, AMD, נורטל וסאן. סאן מיקרוסיסטמס יורדת ב-3.9%.

רמות המלאי בארה"ב ירדו באוגוסט ב-0.1% לאחר שאיבדו ביולי 0.5%. נתונים מצביעים אומנם על התאוששות לעומת החודשים המוקדמים של השנה, אך כיוון שהם נוגעים לתקופה שקדמה לאירועי הטרור של ה-11 בספטמבר הם אינם מהווים אינדיקציה מהימנה לעתיד לבוא.

את שבוע הדו"חות פתחה היום בנק אוף אמריקה (סימול BAC), חברת האחזקות הבנקאית השלישית בגודלה בארה"ב, שהודיעה כי הרווח התפעולי שלה ברבעון השלישי נפל ב-4% בשל הפרשות מוגדלות לחובות אבודים.

החברה דיווחה על רווח של 2.09 מיליארד דולר, או 1.28 דולרים למניה, ברבעון השלישי, לעומת 2.18 מיליארד דולר ברבעון המקביל. התוצאות התפעוליות ברבעון השלישי אינן כוללות הפרשה של 1.25 מיליארד דולר כנגד יציאה מעסקי ליסינג הרכב והלוואות נדל"ן. מניות החברה עולות ב-1.6%. תחזיות השוק צפו בממוצע כי החברה תרשום רווח של 1.25 דולרים.

יצרנית מחשבי כף היד האנדספרינג (סימול HAND) השיקה מוצר חדשני המשלב טלפון סלולרי, דואר אלקטרוני, שירותי גלישה באינטרנט ושירותים שונים של יומן אלקטרוני. המוצר החדש, המכונה טריאו, יימכר ב-399 דולר.

האנדספרינג מסתכנת בכך שהיא חודרת לשוק המכשירים המשלבים בין תקשורת קולית ותקשורת נתונים - שוק שנשלט על ידי יצרניות טלפונים סלולריים ומפעילות סלולר. המשקיעים הגיבו בחיוב לנטילת הסיכון ושלחו את המניה לעלייה של 46%.

יצרנית השבבים טרנסמטה (סימול TMTA) מזנקת ב-15% לאחר שהשיקה מעבד חדש המשלב פעולות של מספר סוגי שבבים בפיסת סיליקון אחת. אינטל יורדת ב-3.9%; AMD (סימול AMD) יורדת ב-4.1%.

יצרניות ציוד התקשורת פותחות את המסחר בירידות: סיסקו יורדת ב-4.6%, לוסנט ב-2.9% ו-JDS יוניפייז (סימול JDSU) ב-2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully