וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית: תוספי מזון לא מונעים סרטן הערמונית

רוני לינדר-גנץ

27.4.2008 / 15:21

לטענת התביעה, חברות המוכרות תוספי מזון תוך הבטחה למנוע ולטפל בסרטן הערמונית מטעות את הציבור. התביעה על סך 834 מיליון שקל

חברות המוכרות תוספי מזון תוך הבטחה למנוע ולטפל בסרטן הערמונית מטעות את הציבור וגורמות לצרכנים לבזבז את כספם לשווא. כך נטען בתביעה ייצוגית בגובה 834 מיליון שקל שתוגש מחר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד החברות סופרמדיק לייט יצרנית התוסף "לפרוסט", אמברוזיה סופהרב יצרנית "פרוסטה גארד" וטעם טבע-אלטמן יצרנית "פרוסטמד פורטה".

בתביעה נטען כי החברות מפרסמות בכלי התקשורת "בצורה אגרסיבית" את תוספי המזון תוך הבטחות כי הם מיועדים ל"טיפול ומניעת סרטן הערמונית", "מניעה וצימצום של תהליכים סרטניים בבלוטה", "הקטנת הסיכון ללקות בסרטן הערמונית", ועוד. לטענת התובעים להבטחות אלה אין כל ביסוס מדעי והם מטעים את הציבור, והם מגבים טענה זו בחוות דעת של ד"ר אמנון וזינה, אורולוג בכיר בשירותי בריאות כללית, שניתח את רכיבי תוספי המזון וקבע לגבי שלושתם כי אינם מונעים או מטפלים בסרטן הערמונית או בהגדלה של הערמונית.

בנוסף טוענים התובעים באמצעות עו"ד דוד קירשנבוים כי צרכנים אשר "נישבו אחר הבטחות השווא" עלולים להתעכב בהחלטה על ביצוע טיפול רפואי - דבר שעלול להסב להם נזק נוסף. "הנתבעות דורשות עבור תוספי המזון שבנדון סכומים נכבדים מציבור הצרכנים בישראל, תוך כדי ניצול מצוקתם של ציבור הצרכנים ותוך כדי הונאתם", נטען בכתב התביעה.

סכום התביעה חושב לפי עלות חודשית ממוצעת של 177 שקל עבור התוספים, כפול כ-56 אלף צרכנים שלפי ההערכות רכשו את המוצרים (מחצית מהגברים שלהערכתם משתמשים במוצרים טבעיים בתחום הערמונית, שהם כ-15% מכלל הגברים בישראל מעל גיל 50), כפול שבע שנים בהן משווקים המוצרים בישראל. לפי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, סרטן הערמונית היא מחלת הסרטן השכיחה ביותר בקרב הגברים בישראל.

מחברת סופרמדיק נמסר: מעולם לא הבטחנו כי אנחנו מטפלים בסרטן הערמונית. התוסף מקטין את האפשרות ללקות בסרטן הערמונית בשל השימוש בנוגדי חמצון. כמו כן המוצר מכיל מרכיב בשם סופלמטו - שבשוק יש תרופות לטיפול בערמונית שמכילות אותו כמו פרמיקסון - זהו מרכיב שידוע ברפואה כמקטין את הערמונית כשהיא גדלה.

מחברת אמברוזיה סופהרב נמסר: "אנו בסופהרב מבססים את מוצרינו על מחקרים עדכניים והמוצר נשוא הכתבה אינו יוצא מכלל זה. כמובן שנלמד את הטענות לעומק ונגיב לגביהן אחת לאחת".
מטעם טבע אלטמן נמסר כתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully