וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ת: "בשום אופן לא נפקח על מחירי האורז"

אורה קורן

27.4.2008 / 15:42

כך אמרה היום צביה דורי - הממונה על פיקוח מחירים במשרד התמ"ת. "אי אפשר לפקח עליו - כי אין בתחום קרטל, מונופול, או תחרות מועטה"

"משרד התמ"ת אינו מתכוון להתערב בקביעת מחירי האורז או להכניסם לפיקוח", כך אמרה היום צביה דורי - הממונה על פיקוח מחירים במשרד. לדבריה, מהנסיון שנצבר עולה שהכנסת האורז לפיקוח רק תגרום לביטול התחרות ולעליית מחירו למחיר שיקבע משרד התמ"ת.

"בשום אופן לא נפקח על מחירי האורז. גם לפי חוק הפיקוח על המחירים אי אפשר לפקח עליו - כי אין בתחום קרטל, מונופול, או תחרות מועטה בייצור ובשיווק. בנוסף, הפיקוח קובע סל תשומות לייצור המוצר המפוקח. כשמחירים עולים - במקרה זה מחירי האורז בבורסת שיקאגו - ממילא הפיקוח חייב לאשר העלאת מחירים בהתאם. אם היינו מכניסים את האורז לפיקוח - ממילא היינו מאשרים העלאה במחירו. במקרה כזה עולה חשש שכל היבואנים יתיישרו לפי מחירי הפיקוח ויעלו מחירים". לדבריה, בגלל שער הדולר הנמוך בישראל המחירים יעלו בשיעור נמוך משיעור עליית המחירים בבורסת שיקאגו.

"משרד התמ"ת עוקב אחר ההתפתחויות. בדקנו משפטית את סוגיית הגבלת כמויות המכירה ואין לנו בעיה עם זה. רשתות השיווק רוצים להשאיר אורז לכמה שיותר לקוחות. בכל מקרה - מי שרוצה יותר אורז יכול לחזור לקניה שנייה. לא בדקנו אם הרשתות רוצות להעלות מחירים על מלאים ישנים וגם אין לנו יכולת לבדוק את הנושא. חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים לשעת חירום קובע רק שאסור להם לסרב סירוב בלתי סביר".

  • עוד באותו נושא:
  • אורז
  • תמ"ת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully