וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ים רוג'רס: השוק הסיני הגיע לתחתית

דפנה מאור

27.4.2008 / 15:56

גורו ההשקעות בוחר להתמקד בהשקעות בתחום החקלאות, התיירות, התעופה והחינוך. "כל הכסף שאני משקיע כעת נכנס לסחורות ולסין"

המשקיע הנודע ג'ים רוג'רס - שנודע כגורו בתחום הסחורות - אמר כי הוא רוכש כעת מניות סיניות לאחר שנפלו בשיעור החד ביותר מכל שוקי העולם מתחילת השנה. לדברי רוג'רס, השוק הסיני הגיע לתחתית - והוא בוחר להתמקד בהשקעות בתחום החקלאות, התיירות, חברות התעופה והחינוך.


רוג'רס אמר בריאיון ל-TheMarker בדצמבר 2007 כי סין היא שוק העתיד עבור המשקיעים וכי למרות מחירי המניות הגבוהים בסוף השנה שעברה - הוא רואה בה את היעד החשוב ביותר עבורו. ירידה בשוק כעת תהווה הזדמנות השקעה, אמר רוג'רס. וההזדמנות אכן הגיעה: מתחילת השנה איבד מדד CSI 300 - הכולל מניות משוקי שנזן ושנחאי - 39%. חששות כי ממשלת סין תפעל לדכא את האינפלציה באמצעים לריסון הפעילות הכלכלית בצירוף מחירי המניות הגבוהים פגעו בשוקי המניות הסינים.
שוק המניות הסיני, הרביעי בגודלו בעולם, רשם בשנים 2007-2006 עלייה של 500% בשוויו - על רקע הצמיחה הרותחת של הכלכלה המזרחית. שוק זה נהפך לכר פעולה נרחב למשקיעים קטנים, שבעבר נהגו לחסוך את כספם בפקדונות בנקאיים והפכו את סין לאחת מהחוסכות הגדולות בעולם.

"כל הכסף שאני משקיע כעת נכנס לסחורות ולסין", אמר רוג'רס - שהיה שותפו של ג'ורג' סורוס להקמת קרן קואנטום בשנות ה-70 - לסוכנות בלומברג. את עושרו הרב עשה המשקיע מניהול קרן הגידור הזו שהתמחתה במט"ח ומהשקעה בסחורות בעשור האחרון. רוג'רס אף העתיק את מגוריו לסין מתוך אמונה שהיא תהיה המעצמה העולמית של העתיד. בראיון לבלומברג אמר כי השקיע במניות של תחום התיירות והחינוך - מכיוון שמדובר בענף צומח בסין. "לסין יש בעיה חקלאית אדירה והממשלה עושה ככל יכולתה להחיות את ענף החקלאות". כמו כן המליץ רוג'רס להשקיע ביואן באמרו כי שערו יגיע ל-2 יואן לדולר - לעומת כ-7 יואן לדולר כעת לאחר שהמטבע הסיני עלה ב-4% מול הדולר מתחילת השנה, וב-7% ב-2007.

צניחתו החדה של שוק המניות הסיני מתחילת השנה פגעה במשקיעים קטנים כגדולים, וגרמה לממשלת סין להתערב כדי לתמוך בשוק. הממשלה הקטינה ב-24 באפריל את מס הבולים על מסחר במניות, ובעקבות זאת זינקו מדדי השוק ביותר מ-9% בין יום. בסיכום השבוע עלה השוק ב-16%.

מאז שהעריך בראיון ל-TheMarker בתחילת דצמבר כי הדולר ימשיך לצנוח בגלל מדיניות הריבית ההרסנית של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי - נפל המטבע האמריקאי בקרוב ל-4.8% מול היורו. גם מחירי הסחורות המשיכו לנסוק מאז הראיון עם רוג'רס - אשר מדד הסחורות שיצר לפני כעשור הניב מאז תשואה מדהימה של יותר מ-350% נכון לזמן הראיון. כך למשל - מאז קיום הראיון בתחילת דצמבר - נסק מחיר החיטה ב-31%, מחיר הנפט הגולמי קפץ בקרוב ל-19% ומחיר הזהב זינק ב-26%.

לא כולם מסכימים עם עמדתו החיובית של רוג'רס לגבי סין. אנליסטים של מורגן סטנלי וקרדי סוויס הוציאו המלצת מכירה על מניות סיניות בשבוע שעבר. הורדת ההמלצה נומקה בכך שרווחי החברות בסין נמצאים במגמת האטה בצמיחתם. האנליסטים אמרו כי הורדת מס הבולים היא תרופת שווא. רוג'רס אמר במארס כי הוא מתחיל להשקיע בטייוואן מיד לפני בחירתה של ממשלה פרו-סינית. באותו הראיון אמר המשקיע האגדי כי קנה באחרונה ניירות ערך הקשורים לטייוואן - משום שהוא צופה כי שתי הכלכלות יתמזגו וכי הדולר הטייוואני יתחזק בהתאם ליואן הסיני.

רוג'רס, דמות ססגונית במיוחד, נודע כמי שהקיף את העולם במכונית ובאופנוע. הוא התבטא בחריפות נגד הבנק הפדרלי על רקע משבר האשראי שנגלל השנה - ואמר כי יש לבטל את המוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully