וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: "לא נראה כי יצרניות האשלג כמו כי"ל ימהרו להעלות את המחירים ל-1,000 דולר לטון"

נתן שבע

27.4.2008 / 16:26

מניית כי"ל מאבדת 3.5% היום לאחר זינוק של 22% בחודש

יצרניות האשלג הרוסיות העלו בשבוע שעבר את מחיר האשלג באסיה ובדרום אמריקה ל-1,000 דולר לטון. אדר מתייחס לשיחת הועידה אותה ארכה יצרנית האשלג פוטאש לאחר הדו"חות המצוינים שפרסמה ביום חמישי. לפי שיחת הועידה הקנדים אינם שותפים לאגרסיוויות של הרוסים וסבורים כי החקלאים בברזיל ובדרום מזרח אסיה צריכים לעכל את רמת ה-725/750 דולר לטון(החל מיוני 2008) בטרם תבוצע עלייה ל-1,000 דולר לטון. אדר מציין כי הנהלת פוטאש סבורה כי המחירים יגיעו לרמה זו אך לא ביולי 2008. לכן אין כוונה לפי שעה לעלות מחירים - והתחזיות החדשות לשנת 2008 אינן כוללות מחיר הגבוה מ-750 דולר לטון.



אדר לא מוציא מכלל אפשרות כי ייתכן ודובר בספין נוסף של מנכ"ל פוטאש, ביל דויל, וכי תאגיד יצואניות האשלג הקנדי - קנפוטקס - יעלה את מחיר האשלג ברבעון הרביעי. יחד עם זאת, מציין אדר כי עליות המחירים התכופות עשויות לפעול בסופו של דבר כנגד יצרניות האשלג וליצור עוינות מצד הקניינים והחקלאים.



אדר מציין כי אין להסיק מכך כי שוק האשלג נחלש - אלא שיש הבדלי גישות בין תאגידי האשלג הגדולים בקנדה ורוסיה. דויל ניתן את הבדלי הגישות באופן הבא: "אנו מעוניינים שהלקוחות שלנו יישתו ממזרקת השתייה ולא מצינור כיבוי האש".



מחיר היעד של הראל נותר על 76 שקל - 12% מעל מחירה של המניה בשוק. "אין אנו ממליצים לקחות בחשבון את רמת ה-1,000 דולר לטון מיולי 2008. זאת, לאור העובדה שלא מן הנמנע כי חברות נוספות בענף - כמו כי"ל - ימנעו מלבצע עליית מחירים נוספת וימתינו עד להעלאה מצד קנדים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully