וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות מערערת על זיכוי מרדכי כבירי - מייסד יובל הנדסה - מהרצת מניות

נורית רוט

27.4.2008 / 17:33

"לא היתה לו מטרה כלכלית אמיתית בקניית המניות" נטען בפרקליטות למיסוי וכלכלה

בכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב למיסוי וכלכלה, נטען כי כבירי פעל להעלאת שער מניות החברה בבורסה בדרכי תרמית לקראת שלושת ימי המסחר האחרונים ב-2002.



שופט בית משפט השלום בתל אביב, דן מור, קבע בפסק דינו מלפני כחודש וחצי כי כבירי "פעל בדרך הפתוחה לכל משקיע ורכש את מניות החברה שבשליטתו תוך קשירת עסקות במסחר מול היצעים של אחרים, תוך ראייה כלכלית נכונה כי שער המניה בבורסה נמוך משמעותית מערכה הכלכלי".



השופט מתח ביקורת על הפרקליטות, שביקשה לתקן את כתב האישום על מנת להוכיח את כוונת כבירי להתחמק ממס. "לטעמי, הגשת כתב האישום הנוסף היה הליך פגום ובלתי ראוי ולא היה כל מקום לכך והדבר גובל ברדיפה ממש", קבע השופט.



בערעור טוענת הפרקליטות - באמצעות עורכי הדין אלה רובינק, פרקליטת המחוז, ורחל צירקין - כי פסק הדין עומד בניגוד לפסיקות בית המשפט בנוגע לעבירה של השפעה בתרמית על שערי המניות.



לטענת הפרקליטות, מהכרעת הדין עולה כי כאשר ניתן למצוא סיבה כלכלית לרכישת מניות ומדובר בשתי תכליות - העלאת שער המניה באופן מלאכותי וגם מטרה כלכלית אמיתית - לא מתבצעת עבירה של השפעה בתרמית על שער המניה. אולם, לטענת הפרקליטות, תכלית רכישת המניות על ידי כבירי היתה העלאת שער המניה. זאת, בכדי להסוות את התכלית האמיתית, נימק כבירי את רכישת המניות משיקולים כלכליים.



עוד נטען כי בהיותו בעל שליטה, אין לכבירי כל קושי בכל מצב להצביע על מניע כלכלי לרכישת המניה.



לכן, טוענת הפרקליטות, כי לאור העובדה שקניותיו של כבירי לא נועדו למטרות כלכליות אמיתיות כי אם לצורך העלאת שער המניה, היה על בית המשפט להרשיע אותו בעבירות של השפעה בתרמית על תנודות השער.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully