וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארבקס מתרכזת בעסקי הקפה: העבירה את הניהול על לייבל המוסיקה לחברה אחרת

הדר תדמור

27.4.2008 / 19:10

הרשת חותכת את תחזיות הרווח מתחת לתחזיות האנליסטים

הארגון מחדש בחטיבת הפצת התקליטים והספרים הקטנה אך הרווחית - סטארבקס אנטרטיינמנט - מתרחש כשנה לאחר השקת לייבל הוצאת התקליטים, היר מיוזיק. פול מקרתני היה האומן הראשון שהפיץ אלבום באמצעות הלייבל, ומאז יצאו תחתיו אלבומים של ג'וני מיטשל, ג'יימס טיילור ואמנים נוספים.



סטארבקס חווה תקופה לא קלה, כשבסוף השבוע היא הודיעה בפומבי כי היא הקורבן האחרון של משבר משכנתאות הסאבפריים וחתכה את תחזיות הרווח שלה. החברה טענה כי הפגיעה בשוקי הדיור בקליפורניה ובפלורידה האטה את המכירות. הרשת חתכה את התחזית שלה ל-2008 אל מתחת לתחזיות וול סטריט, והודיעה כי היא ניצבת מול "האווירה הכלכלית הגרועה ביותר" בהיסטוריה של החברה.



ענקית הקפה דיווחה על רווחים של 15 סנט למניה ברבעון השני - לעומת תחזיות האנליסטים ל-21 סנט למניה. החברה הזהירה שרווחי 2008 למניה יהיו נמוכים יותר מהתחזית של 87 סנט למניה שמסרה ב-2007.



בנוסף, החברה חווה תחרות עזה מצד שחקניות חדשות יחסית בתחום - ביניהן ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס. רשת המזון המהיר הוסיפה ברבעון הראשון לתפריטה ב-10,000 סניפים גם קפה קר - והיא מתכננת למכור בארה"ב קפוצ'ינו ומשקאות חמים נוספים במטרה להתחרות בסטארבקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully