וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הדרך של קומוויו? - כונס הנכסים הגיש בקשה לפיטורי עובדי החברה

עינב בן יהודה

15.10.2001 / 18:11

מתנהל מו"מ למכירת החברה כ"עסק חי"; מהבקשה עולה כי עלות שכרם השנתית של כ-70 עובדי החברה הסתכמה בכ-16.8 מיליון שקל - יותר מכל מכירות החברה בשנה

כונס הנכסים הזמני של חברת קומוויו (ComView Graphics), עו"ד איתן ש. ארז, פנה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לאשר פיטורים לאלתר של כ-70 עובדי החברה, שכן לטענתו, החברה אינה יכולה לעמוד בהתחייבויות הכספיות כלפיהם. שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשיך, הורתה היום לחברה להגיב לבקשה תוך שבעה ימים.

לפני כ-10 ימים נעתר בית המשפט המחוזי בתל אביב לבקשת בנק הפועלים ומינה לחברה כונס נכסים זמני לשמירה על נכסי החברה. בקשת הבנק הוגשה לאחר שהחברה נקלעה לקשיים כלכלים וצברה חוב של 2.5 מיליון שקל לבנק, וחוב נוסף של מיליוני שקלים לצדדים שלישיים.

בבקשתו טען הבנק, כי מאחר שהמצב הנוכחי של החברה אינו מאפשר לה לשלם משכורות לעובדיה, קיים חשש כי עם היוודע מצבה ישרור כאוס בחברה, וייתכן שמנהליה ועובדיה יפעלו להברחת רכוש הקיים במשרדי החברה, בשווי של כ-3 מיליון דולר.

בעקבות הבקשה שהוגשה אתמול ע"י כונס הנכסים, נאסרה כניסת העובדים למשרדי החברה. מהמצוין בבקשה עולה כי עלות שכרם החודשי של כ-70 עובדי החברה הסתכמה בכ-1.4 מיליון שקל, כאשר עלות שכרם השנתית - 16.8 מיליון שקל - עלתה על סך כל מכירות החברה בשנה.

מנכ"ל החברה, חנן יוספי, מסר כי כרגע החברה אינה פועלת, אך קיים סיכוי שתחזור לפעילות, אם יימצא פיתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים: "בנק הפועלים נקט צעדים פזיזים וחד צדדיים שאינם משרתים את האינטרסים שלו. הצלחנו לצמצם את חובנו לבנק מ-1.7 מיליון דולר ל-550 אלף דולר, וקיימת סבירות גבוהה שאם נמשיך בפעילותנו נוכל להחזיר את החוב במלואו".

מקורות המקורבים לחברה ציינו כי במהלך הימים האחרונים מתקיימים מגעים קדחתניים למכירה מיידית של החברה כ"עסק חי", או לחלופין, למכירת הטכנולוגיה שלה. (פש"ר 1828/01, בש"א 20292/01)

חברת קומוויו גרפיקס נוסדה בשנת 1996 ע"י מאיר אלוני ואמיר רוזנטל. החברה מפתחת טכנולוגיה מתקדמת המוגנת בפטנט לייצור פתרונות מולטימדיה. החברה גייסה עד כה 15 מיליון דולר ב-2 סיבובי גיוס. בין המשקיעות בחברה נמנות STI-Ventures, ג'רוזלם גלובל, ג'נסיס, קומסור ו-SIH הבריטית. בשיאה העסיקה החברה כ-80 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully