וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה בן חיים סייע למרקסטון להציג תשואה טובה יותר - פריזמה השקיע כ-20 מ' ד' בחברות של בן חיים

שרון שפורר

28.4.2008 / 7:03

בן חיים הפתיע בעבר כשהשקיע בפריזמה יותר מ-50 מ' ש'



באוגוסט 2007 הפתיעה קרן מרקסטון כאשר ביצעה עסקה בבית ההשקעות פריזמה שבמסגרתה מכרה 5% מהמניות ליזם פרופ' שלמה בן חיים ב-55 מיליון שקל. העסקה זכתה להרמת גבות, בגלל שתי סיבות עיקריות. ראשית, בן חיים התעסק עד אז במכשור רפואי ובעיקר בהשקעות בחברות סטארט-אפ. הוא השקיע בכ-20 חברות סטארט-אפ ונחשב לאחד היזמים עם הכי הרבה אקזיטים, אבל לא היתה לו נגיעה למגזר הפיננסי, וכניסתו להשקעה פסיווית בפריזמה היתה חריגה.



שנית, העסקה הצמידה לפריזמה תג מחיר גבוה של 1.15 מיליארד שקל - ב-15% יותר מההשקעה של מרקסטון בפריזמה, וזאת על אף שפריזמה ספג מאז הקמתו פדיונות כבדים בקרנות, כלומר שוויו ירד. העסקה עם בן חיים סייעה לרון לובש ואמיר קס, מייסדי מרקסטון, להציג תשואה טובה יותר עבור ההשקעה בפריזמה, שכן היה אפשר לשערך את בית ההשקעות בשווי גבוה בדו"חות ל-2007 שניתנו למשקיעים במרקסטון.



אלא שעתה מתברר כי לא רק שבן חיים השקיע בפריזמה, אלא גם פריזמה השקיעה בבן חיים. קופות הגמל של פריזמה השקיעו בחברות של בן חיים העוסקות במכשור רפואי כ-20 מיליון דולר.



מקורבים לפריזמה טוענים שהקשר בין בן חיים לפריזמה נוצר כשמנהל ההשקעות של פריזמה, ירון פיטרו, היה מעורב בהשקעות בחברות של בן חיים כשעבד בקופות של לאומי. לאחר מכן רכש פריזמה כמה קופות גמל מלאומי ובהן היו גם ההשקעות בחברות של בן חיים. לדברי המקורבים, פיטרו היה זה שהביא את בן חיים להשקעה בפריזמה.



תגובת פריזמה לא נמסרה עד לסגירת הגיליון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully