וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר יתנהל בציפייה לפתיחת שבוע המסחר בבורסות העולם

יעל פולק

28.4.2008 / 7:55

כי"ל תוסיף לרכז עניין לאחר שאיבדה אתמול 3.7%



הבורסה של תל אביב תפתח את יום המסחר השני בשבוע בציפיה לפתיחת המסחר בבורסות העולם. אתמול הסתיים יום המסחר בירידות שערים בעקבות מניות הכימיה, שמשכו את המדדים למגמה שלילית: מדד המעו"ף איבד 0.6% וננעל ברמה של 1,092.91 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 0.8% וננעל ברמה של 1,010.97 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקלים.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



היום צפוי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להחליט על גובה הריבית במשק. מרבית הכלכלנים מעריכים כי הריבית תישאר ללא שינוי ברמה של 3.25%. הסיבות לכך הן שבנק ישראל מצוי כעת בין שני כוחות מנוגדים: האינפלציה הגבוהה, שמעודדת דווקא העלאת ריבית, ומצד שני האטה במשק, שדווקא גוררת הורדת ריבית. הכלכלנים מעריכים כי פישר יבחר בעמדה הנייטרלית.



ביום רביעי יחליט יו"ר הבנק הפדרלי האמריקאי, בן ברננקי, על גובה הריבית בארה"ב ושם מעריכים כי הריבית תרד ב-0.25% לרמה של 2%.



למרות ירידה של 1.7% שרשם מחיר האורז בשבוע שעבר, החששות מפני משבר המזון העולמי, שלפי תחזית האו"ם עשוי לאלץ עד ל-100 מיליון בני אדם לסבול מרעב בעקבות העלייה במחירי מוצרי המזון הבסיסיים, אינם מראים סימני רגיעה. בסוף השבוע הודיעה יפאן, שאינה סובלת ממחסור באורז, על הקפאת יבוא האורז עד שהמחירים יתייצבו.



מניית איבדה אתמול כ-4.7% במחזור הגבוה בשוק - לאחר זינוק של 22% בחודש. האנליסט אמיר אדר מהראל מעריך כי בשלב הזה עדיף למי שמפנטז על מחיר אשלג של 1,000 דולר לטון מיולי 2008 שימתין מעט. עם זאת, מחיר היעד של הראל נותר על 76 שקל - 12% מעל מחירה של המניה בשוק.



בעל השליטה בבנק , מתיו ברונפמן, הבהיר אתמול כי בעתיד הקרוב הוא עשוי למכור עד 10% מאחזקותיו בבנק דיסקונט - גם לאחר שיממש את האופציות שהוא מחזיק. בכך מכחיש ברונפמן שמועות בדבר כוונתו למכור נתח גדול מדיסקונט, אם כי ברונפמן מדגיש כי מדובר בעתיד הקרוב בלבד.



בצעד חריג פירסמה בסוף השבוע חברת נתונים נוספים בנוגע לגורמים שהשפיעו על רווחיותה ברבעון הראשון של 2008, וזאת מתוך כוונה לפזר את הערפל סביב הרווחיות הנמוכה והפחתת תחזית הרווח ל-2008. בהודעה שפורסמה ביום שישי לקראת סיום המסחר בנאסד"ק, מנתה אלדין את הגורמים שהשפיעו על רווחיותה ברבעון. בעקבות ההבהרה עלו מניות החברה ב-2.6% במסחר בוול סטריט ביום שישי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully