וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשירי הסלולר המובילים של 2008

בר חיון

28.4.2008 / 8:31

הטלפונים הניידים למדו לנגן והם נוגסים במהירות בשוק נגני המוסיקה ■ בדקנו את הפונקציות המוסיקליות של חמישה דגמים מובילים בעזרת אתר WiseBuy ■ הדגם של סוני אריקסון קטף את מרב השבחים

סוני אריקסון



דגם: W910i



איכות הצליל: איכות השמע ברמקול החיצוני בסיסית ביותר. העוצמה גבוהה, אבל הצליל "דק" וצורמני מעט. אולם באוזניות, איכות השמע לא פחות ממשובחת: הצליל היקפי, איכותי ונעים, הבאסים מדויקים ועמוקים והאוזניות האוטמות את רעשי הרקע משלימות את החוויה. שלומי עמיצור מ-WiseBuy מציין כי אוזניות Ears-In של ה-W910i מגיעות עם אטמי סיליקון המאפשרים צליל עמוק ומלא וגם אוטמים חלק מרעשי הרקע. חבל שממשק חיבור האוזניות אינו מאפשר שימוש באוזניות אחרות, אלא בעת קניית מתאם או שימוש באוזניות אלחוטיות בהתקן סטריאו (Bluetooth A2DP).



נוחות השימוש: בתור מכשיר סלולרי שהוא גם נגן, הוא מצויד במקש ייעודי לגישה מהירה להשמעת השירים: מאוד שימושי, רק שקצת קשה להגיע אליו כשהסליידר פתוח. המעבר בין תוכנת הנגן לטלפון חלק ועם מזעור או סגירת הנגן תחזרו לפעולה האחרונה שביצעתם. חריץ הרחבת הזיכרון מאפשר החלפה בזמן שהטלפון פועל.



ביצועי נגן: אין פורמט נפוץ שנגן זה אינו מכיר; והתוכנה שלו, 3.0 Walkman, פשוטה ומצוינת. מלבד השמעת מוסיקה לפי המאפיינים הרגילים כמו אמן, אלבום, שנה וז'אנר, היא תומכת גם בשידורי רדיו אינטרנטיים עצמאיים, ומאפשרת לקטלג שירים לפי מצב הרוח. התוכנה גם תומכת בשיפורי שמע-אקולייזר מתקדמים. שירות TrackID של סוני-אריקסון מאפשר, בין השאר, דגימת השירים ודרך דפדפן האינטרנט הצגת שם המבצע תמונת האלבום.



ביצועי המכשיר הסלולרי: דור 3.5, מכשיר קומפקטי, איכותי ומתקדם, שמלבד נגן מוסיקה מהטובים בשוק, מציע שימוש נוח מאוד, מצלמה סבירה ופונקציות טובות שהופכות את השימוש בו למהנה.



בעד: איכות שמע משובחת באוזניות, תוכנת נגן עשירה, רדיו עם TrackID, עיצוב צעיר, דור 3.5, מסך גדול ואיכותי, דק וקומפקטי.



נגד: ממשק אוזניות קנייני, זיכרון פנימי מועט, נוחות סלולרי לוקה מעט בחסר, מצלמה בינונית.



נוקיה



דגם: 5610



איכות הצליל: איכות השמע באוזניות טובה מאוד עם צליל צלול בטווח רחב ועוצמה גבוהה. אפילו הרמקול החיצוני הפתיע עם צליל עשיר יחסית. אוזניות ה-Ears-In מחוברות לשלט חיצוני פשוט בעל כפתור אחד בלבד, המעביר לרצועה הבאה. החיבור לסלולר הוא סטנדרטי כך שאפשר גם להחליף לאוזניות אחרות.



נוחות השימוש: כיאה לטלפון-נגן, המכשיר מצויד במקש גלישה שהסטתו מעבירה את הטלפון למצב נגן המוסיקה, נגן הרדיו או בחזרה לתפריט הראשי. המכשיר מאפשר אמנם השמעת מוסיקה ברקע וביצוע פעולות אחרות בטלפון במקביל, אולם ב-WiseBuy מציינים שהמעבר לנגן המוסיקה מבטל את הפעולה הקודמת שבוצעה (למשל אם הייתם באמצע כתיבת SMS, הפעולה תימחק במעבר לנגן). הכרטיס להרחבת הזיכרון ממוקם מתחת לסוללה והדבר מצריך כיבוי המכשיר כדי להחליפו.



ביצועי נגן: כמו כל נגן מן השורה, התוכנה מאפשרת קטלוג מוסיקה לפי מבצעים, אלבומים וסגנונות וכן מאפשרת עריכת רשימות השמעה, ושמיעה חוזרת ואקראית. עם זאת, בשביל נגן מוסיקה מן השורה, היינו מצפים שיתמוך ביותר מארבעה פורמטים בלבד. בנוסף, בבדיקה התגלה כי חזרה כמה פעמים על רשימת ההשמעה המכשיר מפסיקה את הנגינה מתוך הנחה שהמאזין השתעמם או נרדם.



ביצועי המכשיר הסלולרי: דור 3.5. מאחר שזהו טלפון סלולרי שיש לו נגן מוסיקה ולא להפך, ציפינו שאפשר יהיה לתפעל את המכשיר מבלי שכל מעבר לנגן המוסיקה בזמן פעולה מסוימת יבטל אותה. מי שזה לא מפריע לו ייהנה ממכשיר טוב עם נגן מוסיקה מצוין, איכות צליל טובה מאוד, מצלמה לא רעה בכלל ומשך פעולת סוללה מרשים.



בעד: איכות שמע טובה מאוד, רמקול חיצוני איכותי, רדיו, ממשק אוזניות סטנדרטי, סלולרי עם מגוון תכונות מתקדמות, מסך מעולה.



נגד: כרטיס זיכרון לא נגיש, ממשק בעייתי במעבר בין תוכנת הנגן לטלפון.



Apple



דגם: iPhone 8GB



איכות הצליל: אפל, הנוטה בדרך כלל לבצר את מוצריה בחומת הגנות ואבזור מקורי, הפתיעה עם אוזניות בחיבור סטנדרטי. עוצמת השמע באוזניות חזקה במיוחד, האיכות טובה אך לא מאוד מרשימה. הרמקול החיצוני מפיק צליל לא רע אך בעוצמה נמוכה יחסית. בשמיעה רגילה ללא משחק עם האקולייזר, הסאונד ברמקול האחורי נוטה לחרחר מעט מעודף באס. ניתן להתגבר על העניין באמצעות בחירה בפרופיל אקולייזר עם בס מופחת.



נוחות השימוש: למרבה התמיהה והאכזבה, ה-iPhone אינו תומך ב-Bluetooth A2DP סטריאופוני, כך שתיאלצו להסתפק באוזניות חוטיות בלבד. נקודה לא מפתיעה, אך לא פחות כאובה, היא עניין העברת הקבצים למכשיר - כמיטב המסורת של מוצרי אפל, הדרך היחידה והבלעדית שבה ניתן לעשות זאת היא באמצעות תוכנת iTunes וכבל הנתונים בעל השקע הקנייני המסופק. אי אפשר להעביר קבצים דרך התקן ה-Bluetooth. מרגע שתלחצו במסך הפתיחה על המקש הייעודי לתוכנת ה-iPod, תתחילו לחייך: התוכנה המעולה והסופר-ידידותית למשתמש, בשילוב עם מסך ה-Touch-Multi יוצרים חוויית שימוש מענגת. הברקה עיצובית ושימושית נוספת של אפל היא תצוגה תלת-ממדית בעת גלילה בין האלבומים השונים באמצעות תנועת דפדוף עם האצבע על גבי מסך המגע.



ביצועי הנגן: ה-iPhone תומך גם במגוון נרחב של פורמטים. תוכנת הנגן מאפשרת כמובן השמעה ברקע ותומכת בהשמעה אקראית או חוזרת. לאקולייזר עשרות פרופילים מוכנים, אך חבל שאין בו שום אפשרות לתכנות אישי לפי טעמו של המשתמש.



ביצועי המכשיר הסלולרי: דור 2.5, Bluetooth בסיסי שאינו מאפשר אפילו העברת קבצים, סוללה בינונית ומצלמה פשוטה הם חלק מחסרונותיו. ואולם, במבחן ה-Look and Feel הכללי הוא זוכה בכל הנקודות האפשריות. בשתי מלים - מכשיר נהדר.



בעד: תוכנת הנגן עשירה ונוחה במיוחד, אקולייזר עשיר, ממשק אוזניות סטנדרטי, מעוצב בקפידה, ידידותי למשתמש, מסך מולטי-מגע מרהיב, ממשק משתמש מוצלח.



נגד: גדול וכבד יחסית לאחרים, אינו תומך ב-A2DP, תלות מוגזמת בתוכנת iTunes, איכות שמע ממוצעת, סלולרי דור 2.5 ובלוטות' מוגבל.



מוטורולה



דגם: V9m



איכות הצליל: איכות השמע באוזניות ממוצעת יחסית - העוצמה גבוהה, אך הבאסים מודגשים מדי על חשבון התדרים הגבוהים. דווקא הרמקול החיצוני מפיק צליל חזק ואיכותי יחסית לרמקולים חיצוניים. לאוזניות ה-Ears-In הקטנות שלט-רחוק קטן בעל כפתור שימושי ופשוט להרצה לרצועה הבאה.



נוחות שימוש: המסך החיצוני הגדול יחסית למכשיר סלולרי (רק ה-iPhone גדול ממנו ב-1.3 אינץ') של ה-V9m כולל שלושה מקשי מגע המאפשרים גישה מהירה לנגן ותפעולו כשהמכשיר סגור פיסית. מקשי המגע נוחים מאוד ונותנים פידבק להקשה באמצעות רטט קל. בנוסף, ניתן להסתיר את הנגן, ולבצע פעולות אחרות בטלפון בעודו מנגן ברקע.



ביצועי הנגן: תוכנת הנגן ממוצעת ולא יותר. היא נוחה לשימוש יחסית ומאפשרת קטלוג המוסיקה לפי אלבומים, אמנים וכו', וניתן לבחור השמעה אקראית או חוזרת. אך לא תמצאו כאן שיפורי שמע כגון אקולייזר, הדגשת באסים או הרחבת סטריאו. בנוסף, הטלפון תומך בשלושה פורמטים בלבד.



ביצועי המכשיר הסלולרי: דור 3, המכשיר הוא בראש ובראשונה אביזר אופנתי יוקרתי עם עיצוב מלא שיק. מסך המגע הרוטט מוסיף לו ערך מוסף טכנולוגי ומשפר את נוחות השימוש. מה מעבר לכך? לא הרבה: זהו מכשיר דור 3 בלבד, עם מצלמה בינונית ויכולות די בסיסיות בסטנדרטים של היום.



בעד: רמקול חיצוני איכותי, מסך חיצוני גדול עם מקשי מגע, עיצוב מוקפד ומלוטש.



נגד: תוכנת נגן בסיסית, איכות שמע בינונית, אין שיפורי שמע, פחות נוח לאחיזה, אינו תומך בקבלה ושליחה של דוא"ל, יקר יחסית למכשירים האחרים.



LG



דגם: 8600



איכות הצליל: השמע באוזניות סביר: העוצמה חזקה והצליל נקי, אך יש מחסור מסוים בבאסים ואין אקולייזר שיפצה על כך. אוזניות ה-Ears-In עצמן מתחברות בחיבור סטנדרטי. השלט-הרחוק השולט על עוצמת הווליום מתחבר למכשיר בנפרד, כך שתוכלו להשתמש באוזניות המועדפות עליכם וגם ליהנות מהשלט. הרמקול החיצוני מפיק צליל ממוצע בלבד.



נוחות השימוש: באמצעות מקשי מגע הנוחים לשימוש על המסך החיצוני ובצד המכשיר, הטלפון מאפשר גישה מהירה לנגן גם כשהמכשיר סגור. אולם ב-WiseBuy מציינים כי הנקודה החלשה ביותר של המכשיר היא חוסר יכולתו של הנגן לפעול ברקע במקביל לפעולות אחרות, כך שאם תרצו לשלוח הודעה תיאלצו לצאת מהנגן כדי לעשות זאת וכשתחזרו תגלו שאין אפילו תמיכה בחזרה לפריט ההשמעה הקודם ותיאלצו להתחיל את הרצועה או את רשימת ההשמעה מחדש.



ביצועי הנגן: הנגן בסיסי ביותר ומאפשר צפייה ברשימת השירים ודפדוף ביניהם יחד עם השמעה אקראית או חוזרת ויצירת רשימת השמעה. לא מעבר לכך. עם זאת, באופן מפתיע, הנגן תומך בלא מעט פורמטים.



ביצועי המכשיר הסלולרי: דור 3. המכשיר של LG אינו נושא כל בשורה חדשה. זהו מכשיר פשוט וחביב, אמנם עם מגוון נאה של תכונות אך ברובן בסיסיות ולא יוצאות דופן.



בעד: ממשק אוזניות סטנדרטי עם שלט, מקשי מגע חיצוניים, דק ואלגנטי.



נגד: נגן בסיסי, איכות שמע בינונית, תמיכה בכרטיס עד 1 גיגה בלבד, אין אפשרות לנגינה ברקע, ממשק מיושן, מצלמה באיכות נמוכה.



כך תבחרו סלולרי מוסיקלי



>> ? למכשיר סלולרי המשמש כנגן מוסיקה טוב, יש אפשרות להרחבת זיכרון של לפחות 2 ג'יגה בייט ורצוי 4 ג'יגה בייט - ואף יותר.



? ודאו כי הוא נוח לשימוש: על המכשיר להיות מצויד בכפתורים ייעודיים לגישה מהירה לנגן ולתפעול מלא שלו. תוכנת המוסיקה בטלפון מוסיקלי צריכה להיות עשירה ונוחה לשימוש, ולכלול כמה שיותר אפשרויות לניהול הקבצים - רשימות השמעה, מיון וקטלוג שירים וכן מגוון רחב של אפשרויות תפעול כמו השמעה אקראית וחזרה.



? נגן מוסיקה טוב צריך לכלול אפשרויות לשיפור השמע כמו אקולייזר עם מספר גדול של תבניות והרחבת סטריאו שמעניקה תחושה של צליל היקפי. מומלץ גם שהמכשיר יתמוך במספר גדול של פורמטים, כך לא תיאלצו לטרוח יותר מדי בהמרת פורמטים שבהם המכשיר אינו תומך.



? מרבית הטלפונים הניידים תומכים בתקן A2DP (Bluetooth סטריאופוני), שמאפשר האזנה אלחוטית באוזניות סטריאופוניות, אבל באופן מפתיע, לא כולם. כמו כן, מכיוון שבכל זאת מדובר בטלפון סלולרי, רצוי שניתן יהיה להפעיל את הנגן במקביל לתפעול הטלפון, כך שתוכלו, למשל, לשלוח הודעת SMS בעודכם מאזינים למוסיקה.



? אפשר ללמוד הרבה על תכונות הנגן מהמפרט הטכני שלו, אבל אין דרך טובה יותר להתרשם מאיכות הצליל אלא על ידי האזנה. כדי להבטיח הנאה שלמה ואמיתית מנגן המוסיקה, הטלפון המוסיקלי צריך להפיק צליל באיכות גבוהה וזה כבר עניין של טעם.



ינון חיימי



עורך אתר WiseBuy



כך בדקנו



>> פנינו לחברות מכשירי הסלולר סוני-אריקסון, נוקיה, מוטורולה, LG וסמסונג וביקשנו לבדוק את הטלפון-נגן הטוב ביותר שיש להן להציע. מלבד סמסונג שלא היה לה מה להציע בתחום, כל החברות שלחו מכשירים ויחד עם ה-iPhone של אפל, הם נבדקו בידי מומחי אתר הצרכנות www.WiseBuy.co.il, המדריך ומסייע בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות מדריכי קנייה, סקירות מוצרים ומאגר מוצרים ומפרטים מקיף.



הסקירה התמקדה בתוכנה המוסיקלית של המכשיר, ומופיע ציון נפרד של המכשיר כנגן, ולטלפון הסלולרי באופן כללי. הציונים של הנגנים שוקללו לפי איכות הקול בשמיעת מוסיקה (30% מהציון הסופי), נוחות השימוש (20%), תמיכה בפורמטים (10%), כפתורים ייעודיים לנגן (10%), תוכנת הנגן (15%) והאזנה במקביל לעבודה עם הסלולר (15%). בציון הכללי של המכשיר הסלולרי הנגן הופיע בסעיף מולטימדיה שגם כולל צילום סטילס וצילום וידאו, המשקל בסעיף זה הוא 20%.



עוד ב-WiseBuy



■ מכשירי הסלולר העסקיים הנבחרים



■ חיפוש דגמי סלולר



■ מילון מונחי סלולר


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully