וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים בדרך לחסל את תיק האג"ח

שרון שפורר

28.4.2008 / 8:56

הערכות כי ימכור את השקעותיו המסוכנות באג"ח מגובות משכנתאות, שהיקפן מגיע ל-2.5-3 מיליארד דולר. עשוי להפסיד מאות מיליונים

בנק הפועלים מנהל מגעים למכירת חלק גדול מתיק האג"ח מגובה המשכנתאות שלו. ההערכות בשוק הן כי הבנק ימכור את הנכסים המסוכנים יותר, שהיקפם מגיע ל-2.5-3 מיליארד דולר, ב-60%-70% מערכם. המשמעות היא כי בנק הפועלים עשוי להפסיד ממכירה זו בין בין 750 מיליון דולר ל-1.2 מיליארד דולר, בנוסף להפסדים של כ-300 מיליון דולר בהם הכיר כקבועים עד כה.

הפסד זה הינו במונחי ברוטו; ההערכה בשוק היא כי מדובר בהפסד נטו של כ-470-620 מיליון דולר. מכירה בהיקף הצפוי תותיר את הבנק עם תיק אג"ח מגובה משכנתאות של כ-2 מיליארד דולר - שרובו מורכב מאג"ח שנחשבות לבטוחות יותר, מסוג MBS.

השמועות על מכירת התיק על ידי הפועלים החלו להתפשט בשוק ביום רביעי האחרון, ושלחו את המניה לצניחה של 4.8%. ביום חמישי המניה התאוששה מעט, אך השמועות לא הרפו, ואתמול ירדה המניה בכ-0.65% - ירידה חריגה על רקע עליית מדד הבנקים ב-0.7%.

יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים בטוחה, אמר אתמול: "התחושה שלי היא שהבנק רוצה למכור את התיק שלו - השוק לא אוהב הפסדים, ולכן שלח את המניה למטה, אבל יכול להיות שמדובר דווקא בהתפתחות חיובית".

הבנק לא פירסם כל הכחשה באשר לשמועות, גם כאשר הטלפונים לא הפסיקו לצלצל והמניה נחתכה, אך מקורבים להנהלת הבנק לא הכחישו כי זו אחת האפשרויות העומדת בפני הבנק כעת, ודירקטוריון הבנק צפוי להתכנס ולדון בכך לאחר חופשת הפסח. מבנק הפועלים נמסר: "הבנק אינו מתייחס לשמועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully