וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשל"צ: העירייה תבנה דירות מוזלות

גיא ליברמן

28.4.2008 / 9:18

יוזמת בניה של 130-150 דירות במחיר של כ-800 אלף שקל ליחידה. נועד לסייע לזוגות צעירים ולמעוטי יכולת להתמודד עם עליית המחירים

העליות במחירי הדירות בראשון לציון הניעו את העירייה, בעידוד ראש העיר מאיר ניצן, להוביל יוזמה חדשה: בניית דירות זולות במזרח העיר במחיר של כ-800 אלף שקל ליחידה על קרקע שבבעלות העירייה. הרעיון נועד לסייע לזוגות צעירים ולמעוטי יכולת מקרב תושבי העיר לרכוש דירות במחירים "שפויים", כהגדרת בכירים בעירייה, ובכך למנוע בריחה של תושבים מחוץ לגבולות העיר.

ל-TheMarker נודע כי העירייה פנתה באחרונה לכמה חברות בנייה כדי לקדם את הפרויקט, אך נכון לעכשיו רק חברת הבנייה הוותיקה "שמשון זליג" נענתה בחיוב להצעה, ומקיימת עם העירייה משא ומתן בעניין. לפי הערכות של אנשי נדל"ן בראשון לציון, עקב עלייה של מחירי הדירות בעיר בשנה האחרונה בשיעורים שקליים של עד 10%, מחירי הדירות נעים כיום סביב 190-240 אלף שקל לחדר במזרח ראשון לציון, ובמערב העיר (ממערב לכביש 4) המחירים אף גבוהים יותר, כאשר המחיר לחדר מתחיל ב-240 אלף שקל. לדבריו של מנכ"ל החברה הכלכלית של ראשון לציון, רמי דואני, הרעיון לפרויקט התגבש לאחר שבעירייה הרגישו כי אפשרויות הדיור של תושבי העיר בכלל, ושכבת הזוגות הצעירים בפרט, מצומצמות למדי ומחייבות שינוי. לדבריו, "עליית מחירי הדירות בעיר מורגשת היטב, ויש הרגשה שאנחנו חייבים להעניק אלטרנטיווה לתושבים, בעיקר לזוגות צעירים ולמעוטי יכולת, כדי שיוכלו להמשיך ולהתגורר בעיר. את זה אפשר לעשות רק אם יהיה היצע של דירות זולות בעבורם".

השטח אותו מתכוונת העירייה להקצות לפרויקט נמצא במזרח ראשון לציון, בקרבת הרחובות הרצל ואבי האסירים, ומתפרס על פני כ-5 דונם. בשטח מיועדות להיבנות 130-150 דירות, ולדבריו של דואני, הכוונה היא שמחצית מהדירות יהיו למכירה ומחציתן יהיו להשכרה. מחירן הסופי של הדירות ייקבע לפי ההסכם שיושג בין חברות הבנייה לבין העירייה, כאשר בעירייה מצפים, כאמור, כי המחיר יהיה כ-800 אלף שקל - 10%-20% מתחת לממוצע מחירי השוק. מדובר במחיר מצוין לרכישת דירה, גם מכיוון שהוא מזכה את בעלי הדירה בהכרה לצורכי מס של הריבית על המשכנתא - מה שלא מתקיים בדירות שמחירן גבוה ממחיר זה. נכון לעכשיו לא נקבעו עוד לוחות זמנים לפרויקט, אך דואני מדגיש כי לא כל תושבי העיר יהיו זכאים להתגורר במתחם, אלא רק אלה שיעמדו בקריטריונים שתגבש העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully