וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולג דריפסקה מעוניין לשתף פעולה עם גלנקור השווייצית בניהול חברת הנפט הרוסית רוסנפט

סוכנויות הידיעות

28.4.2008 / 9:28

במידה ויקבלו שתי החברות אישור רגולטורי לביצוע הרכישה



האוליגרך הרוסי, אולג דריפסקה, אמר כי הוא מעוניין לשתף פעולה עם גלנקור אינטרנשנל, חברת המסחר הגדולה בעולם לסחורות, בניהול יצרנית הנפט הרוסית רוסנפט - באם יצליח לרכוש את רוסנפט. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



דריפסקה, האיש העשיר ברוסיה, ביקש בשנה שעברה אישור מהרשות להגבלים עסקיים ברוסיה לרכישת רוסנפט באמצעות חברת האחזקות שלו, בייסיק אלמנט. דריפסקה אמר כי יתכן שדרושים עוד כמה חודשים לקבל את האישור. גם גלנקור השווייצית מבקשת אישור רגולטורי לרכישת מניות בחברות בנות של רוסנפט, לפי בלומברג.



מנכ"ל רוסנפט לשעבר, מיכאיל גוטסרייב, המבוקש על ידי הממשל הרוסי בגין העלמת מס, הציע לדריפסקה לרכוש את החברה בקיץ שעבר, לדברי דריפסקה. ?לא הייתי מודע ללחץ פוליטי המופעל על גוטסרייב", אמר דריפסקה לבלומברג.



גלנקור החלה לעבוד עם רוסנפט עוד בזמן כהונתו של גוטסרייב. בנוסף החברה רכשה 49% בכמה חטיבות ברוסנפט לפני שנתיים, בשווי 972 מיליון דולר. בנוסף העניקה גלנקור לרוסנפט שתי הלוואות ארוכות טווח בסך 554 מיליון דולר בסוף 2005.



דריפסקה אמר לבלומברג כי הוא מעוניין ברוסנפט כבסיס למיזם נפט ביחד עם שותפה זרה. בייסיק אלמנט וגלנקור הן כבר שותפות בחברה אחרת - יונייטד רוסאל, יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully