וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8.9 מיליון מנויי סלולר בישראל

אמיתי זיו

28.4.2008 / 11:38

משקף שיעור חדירה של 127% - יותר מפי שניים מהממוצע העולמי. הלקוח הישראלי הוא מהדברנים הגדולים בעולם בנייד, עם 353 דקות שיחה בחודש

חדירת מכשירי הסלולר לישראל היא מהגבוהות בעולם, ומספר הניידים גדול ממספר האנשים: 8.9 מיליון מנויי סלולר בישראל עם שיעור חדירה של 127%, יותר מפי שניים מהממוצע העולמי - כך עולה מדו"ח של בנק ההשקעות מריל לינץ' על מצב שוק הסלולר בעולם ברבעון הרביעי של 2007. ארבע מדינות בלבד עוברות את ישראל בתחום זה: פורטוגל, הונג קונג, יוון ואיטליה.

עוד עולה מדו"ח מריל לינץ' כי הלקוח הישראלי הוא מהדברנים הגדולים בעולם בנייד, עם 353 דקות שיחה בחודש; רק בהודו, סין, ארה"ב, קנדה והונג קונג מדברים יותר. על דקות השיחה הללו משלם הלקוח הישראלי 145 שקל בממוצע לחודש (37 דולר).

דקת השיחה של הלקוח הישראלי הוזלה ביחס שנתי ב-13.2%, וכיום המחיר הממוצע הוא 9 סנט לדקה; מחיר דקת שיחה ממוצעת בעולם הוא בממוצע 10 סנט. ירידת המחירים בשוק הישראלי ממשיכה כל רבעון מאז 2004, בין היתר בזכות הירידה בדמי הקישוריות. ייתכן שגם ההיערכות לתוכנית ניידות המספרים נתנה אותותיה בירידת מחירים ברבעון האחרון של 2007.

הלקוח הישראלי גם "סבלני" מאוד. על פי נתוני מריל לינץ', 1.4% מהלקוחות הישראלים נוטשים את חברות הסלולר בחודש ועוברים לחברת סלולר אחרת. רק ב-8 מדינות בעולם שיעור הנטישה החודשי נמוך יותר. 13.2% הוא שיעור ההוצאה של הלקוח הישראלי על שירותי תוכן (Data), כולל גלישה סלולרית ו-SMS.
הנתון הזה מצביע על פוטנציאל צמיחה עתידי בהכנסות חברות הסלולר מהתחום, כאשר הממוצע העולמי גבוה הרבה יותר, 19.3%. בתחום הזה מובילים באופן לא מפתיע היפאנים, המוציאים כ-18 דולר על שירותי תוכן, יותר משליש החשבון החודשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully