וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורים נוסח היי-טק

עינב בן יהודה

15.10.2001 / 19:58

מפוטרי ICQ מקבלים פיצויים מוגדלים ורכבי חברה

מסתבר שגם בפיטורים יש טוב יותר וטוב פחות. מעטים המפוטרים שיכולים להצביע על תנאי פרישה נדיבים כמו אלה שלהם זכאים מפוטרי ICQ.

חברת ICQ תשלם משכורות למפוטריה עד ה-31 בדצמבר 2001, ותאפשר להם להחזיק עד לתאריך זה ברכבי החברה שברשותם. לפני כחודש וחצי, עם פיטוריהם של 35 מתוך 120 עובדי החברה, הודיעה הנהלת ICQ למפוטרים כי יהיו זכאים למשכורות ולהחזקה ברכבי החברה שברשותם עד סוף חודש אוקטובר. בימים האחרונים החליטה הנהלת החברה להאריך את תוקפם של תנאי הפרישה המשופרים עד סוף השנה.

בנוסף, תעניק החברה למפוטריה, מעבר לפיצויי הפיטורים להם הם זכאים, פיצויים בגובה 4 משכורות. מ-ICQ נמסר בתגובה כי החברה אינה נוהגת לדווח על תנאי הפרישה של עובדיה.

ההחלטה על פיטורי 35 עובדי ICQ נפלה לאחר הודעה של AOL-טיים וורנר (המחזיקה ב-ICQ) על קיצוצים של 1,200 משרות בחטיבת האינטרנט שלה, אמריקה אונליין.

החברה הישראלית, העוסקת בתחום המסרים המיידיים, נרכשה ביוני 1998 על ידי AOL ב-407 מיליון דולר בעסקת מזומן.

אבל מפוטרי ICQ אינם המפוטרים היחידים שנהנו מרוחב ליבה של הנהלתם. באפריל השנה פיטרה סיסקו ישראל כ-100 מתוך 400 עובדיה ודיווחה כי מפוטריה יזכו לפיצויי פיטורים בגובה 6 משכורות, שהוערכו בכ-15 מיליון שקל - כ-150 אלף שקל לכל מפוטר - ולהארכת מועד פקיעת האופציות שברשותם. מסיסקו ישראל נמסר אז כי פיצויי הפיטורים עליהם דווח הינם חלק ממדיניות כלל עולמית של סיסקו .

מקפידים על תקופת ההתראה

גם בענף ההיי-טק לא חסרים סיפורים על עובדים שפוטרו ללא משכורות אחרונות, שלא לדבר על פיצויי פיטורים. אולם גם בקרב חברות היי-טק שלא נסגרו, או חברות שנסגרו אך הקפידו להשאיר מספיק מזומן, מסתפקים המפוטרים בתנאי פרישה פחות טובים מאלו של מפוטרי סיסקו ו-ICQ.

אורית נאור, מנכ"לית חברת ההשמה CPS, מציינת כי בענף ההיי-טק נהוג לתת פיצויי פיטורים גם לעובדים שעבדו בחברה פחות משנה, כאשר מקובל שעל כל שנת עבודה זכאי המפוטר לחודש משכורת כפיצוי על פיטוריו.

נאור מוסיפה כי חברות ההיי-טק מקפידות על תקופת ההתראה מראש - תקופה קבועה בחוזה בה מודיעה החברה לעובד על פיטוריו ועליה הוא מקבל משכורת מלאה. "גם כאשר חברות נסגרות, הן משתדלות להקפיד להשאיר מספיק כסף בקופה כדי לשלם משכורות לעובדיהן במסגרת ההתראה מראש", אמרה נאור. לדבריה, מקובל במרבית החברות להודיע לעובד חודש מראש על פיטוריו הקרבים. "בקרב הבכירים המצב שונה והם בדרך כלל קובעים בחוזה תקופת התראה מראש ארוכה יותר", היא מציינת.

עוד מוסיפה נאור כי רוב כמעט מוחלט של חברות ההיי-טק אינן נוהגות להשאיר למפוטרים את רכביהם, כפי שנהגה ICQ. "אחזקת הרכבים היא הוצאה מאוד כבדה למעסיקים, והם מעדיפים לצמצמה במקרים של פיטורים", אמרה נאור.

נאור אומרת עוד כי תנאי הפרישה המשופרים מאפיינים בעיקר חברות אמריקאיות: "בחברות הללו יש נוהל מסודר לגבי פיטוריהם של עובדים, וכל תנאי הפרישה קבועים מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully