וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקוב: ב-2008 תהיה ירידה בגביית המסים

צבי זרחיה

28.4.2008 / 11:53

הממונה על התקציבים מעריך כי הגירעון בתקציב המדינה יהיה גבוה מהחזוי. עם זאת, תקציב ההוצאות של המדינה לא יקטן השנה

הממונה על התקציבים, רם בלינקוב, מעריך שבשנת 2008 תהיה ירידה משמעותית בגביית המסים במדינה וכי הגירעון בתקציב המדינה יהיה גבוה מהחזוי. בהופיעו הבוקר בוועדת הכספים, אמר בלינקוב כי למרות הירידה בהכנסות המדינה ממסים, תקציב ההוצאות של המדינה לא יקטן השנה - מאחר שהאוצר נוקט במדיניות של מייצבים אוטומטים.

לדבריו, בעבר היתה נטייה לקצץ בגובה ההוצאות לנוכח ירידה בהכנסות המדינה ממסים. בלינקוב הדגיש כי הקיצוצים הנבחנים בתקציב 2008 אינם קשורים בירידה בהכנסות המדינה, אלא בשל גידול בהוצאות. בלינקוב מוסיף כי "יש פה מסר פיסקלי משמעותי, שהחלטנו לא לקצץ בתקציב בגלל הירידה בהכנסות". כשהמשק צופה האטה - אם זה גלישה למיתון או לצמיחה נמוכה - אנשי עסקים מכווצים את השרירים והדבר הראשון שהם נוטים לעשות הוא לבחון מחדש את ההשקעות שלהם. על מנת ליצור תמריץ חזק להשקיע במשק ועל מנת לשמר את הפעילות הכלכלית, החלטנו להכיר בפחת מואץ של שנתיים, מציין בלינקוב - ומעריך כי המהלך יוצר חור תקציבי של 2-1.5 מיליארד שקל.

מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, אומר כי "אנו חלק בלתי נפרד מהעולם - ולא ניתן לייצר פה סוג של אי עם כללים כלכליים והתנהגות פיסקלית ומוניטרית משלו - כי אם נעשה בידול, זה יתנפץ לנו בפרצוף". אריאב הוסיף כי "דווקא בתקופה כזו, חשוב שמארגז הכלים נבחן את הדברים במינון הנכון, בלי להכנס למצב שבגלל שיש סקטורים מסוימים שכרגע מפעילים לחץ וצעקות וציפיות, נשכח שיש אחריות וראייה כוללת. אנו מחויבים, דווקא בתקופה כזו שהמשק בצמיחה מתונה ובאי ודאות גוברת, להתאים את ארגז הכלים שלנו למצב הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully