וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית המחירים - משבר מזון או ספקולציה

נתי לייזר

28.4.2008 / 12:36

פתאום גם אמא שלי מבינה בסחורות. זה התגלה לי אתמול, כשארוחת צהריים משותפת על שניצל ואורז התפתחה לשיחה כלכלית

פתאום גם אמא שלי מבינה בסחורות. זה התגלה לי אתמול, כשארוחת צהריים משותפת על שניצל ואורז התפתחה לשיחה כלכלית מלווה במטר שאלות שלה על התייקרות הסחורות בעולם, אינפלציה, אלפי רעבים בעולם וכו'.

אמא שלי? ממתי היא מבינה גדולה בכלכלה. בסה"כ ביקשתי לאכול אורז . כן, האורז ושלל הסחורות למיניהן הפכו לנושא עיקרי ומדובר בעולם.

כיצד הפכו נושאים אלו לחשובים ועיקריים ?

הכול החל בגידול בביקוש לסחורות מצד סין והודו, כאשר הריבוי באוכלוסיה גדל משמעותית. ללא התרעה של ממש החלה מגמת התחממות כדור הארץ להשפיע על מזגי האוויר דבר שהביא לפגיעה ביבולים. פגיעה זו הביאה לאי עמידה באספקת הביקושים הגדולים שהתווספו.ה כותרות חרצו שיש משבר מזון עולמי שהחל כתוצאה מעלייה חדה במחירי חומרי הגלם והאנרגיה, מגמת הירידה של הדולר- קביעת מחיר חבית נפט או אונקיית זהב בהתאם לערכו. יתרה מכך, חשש משקיעי העולם מהאינפלציה הביא להעצמתה כתוצאה מחיפוש אחר מקלט ביציאה משוק המניות, אשר חווה מפולת ברבעון הראשון של השנה .

אז מי מרוויח מעלית מחירי הסחורות ?

לא כל אחד יודע שניתן לסחור באופן ישיר בסחורות בשלל בורסות העולם, לקנות תעודת סל עוקבת חוזים עתידים או לחלופין אופציות דיגיטליות על סחורות. עיקר המסחר בסחורות מתנהל בבורסת הסחורות של שיקגו, וזהו למעשה אחד הגורמים העיקרים לעלית מחירי הסחורות. יום חג לספקולנטים אשר חוגגים בתקופה האחרונה עקב מחירי הסחורות שגועשים.

אז למה מחירי הסחורות ימשיכו להעלות ?

ההיסטריה שיוצרים אמצעי התקשורת, יוצרת נכונות בקרב שחקני שוק ההון לנסות להרוויח מעליית מחירי הסחורות בעולם ע"י רכישה של חוזה עתידי על הסחורות הללו, דבר המביא ליצירת ביקוש לא ממשי לסחורות. כידוע, ככל שיש יותר ביקוש כך עולים מחירי ההיצעים.

הכותב הוא אנליסט שיווקי בזירת המסחר באופציות דיגיטליות etrader

  • עוד באותו נושא:
  • אורז
  • מזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully