וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון פסל זכיית אמישראגז במכרז חלוקת הגז בדרום; המדינה תפרסם מכרז חדש

אבי בר-אלי

28.4.2008 / 13:04

ביניש: שוויון ההזדמנויות גובר על היעילות הכלכלית

בכך, נפסלו כל שלושת המתמודדות במכרז והמדינה תאלץ לפרסם מכרז חדש. בית המשפט העליון קבע ברוב של שני שופטים (בייניש וסלים ג'ובראן) מול דעת מיעוט של השופט יוסף אלון, כי על אף שביטול המכרז ייצור עיכוב בלתי מבוטל בתהליך המעבר לגז טבעי בישראל, גובר עיקרון שוויון ההזדמנויות במכרזי המדינה על פגיעה כלכלית זו. השופט אלון סבר כי יש לקבל את ערעורה של אמישראגז ולבחון את זכייתה מחדש לאחר בחינה מחודשת של עמידתה בתנאי הסף בידי ועדת המכרזים.



בחודש דצמבר 2005 פירסמה רשות הגז הטבעי במשרד התשתיות מכרז להענקת רישיון להקמתה ולהפעלתה של מערכת חלוקת גז טבעי באזור הדרום: אשדוד, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון. המדובר בחיבור מערכת חלוקה לצנרת הגז הטבעי אשר אמורה לפעול בשבועות הקרובים, לשם חלוקתה ללקוחות הקצה (מפעלי הסביבה, בעיקר). למכרז ניגשו שלוש חברות: פזגז, אמישראגז ו-10 GAZ. במהלך המכרז זכתה חברת פז (מבעלי פזגז) במכרז לרכישת אחזקות המדינה בבית זיקוק לנפט אשדוד, ולכן נפסלה מלהשתתף במכרז. בעקבות זאת, הוכרזה חברת אמישראגז כזוכה במכרז.

פזגז עתרה לבית המשפט המחוזי בי-ם בגין פסילתה, אך נדחתה. מנגד, עתרה נגד אי-פסילת חברות אמישראגז ו-10 GAZ, בטענה כי אף הן לא עמדו בתנאי הסף למכרז שכללו ותק נדרש של 5 שנים. המדינה טענה כי ביטול הזכייה יביא לנזק חמור לציבור ולעיכוב הפעלת מערכות הגז הטבעי, אך בית המשפט קבע כי וועדת המכרזים קיבלה בלא נימוק הצעות אשר אינן עומדות בתנאי הסף הנדרשים. אמישראגז ערערה על ההחלטה לעליון ? אך זה דחה כאמור את הערעור, בטענה כי המדובר בפגם מהותי המצדיק את פסילתה. י



יש לציין, כי המדובר במכה נוספת לפרויקט מערכת חלוקת הגז הטבעי בישראל. זאת, על רקע הודעת משרד התשתיות כי ידחה בשנית את מועד הגשת ההצעות למכרזי החלוקה המקבילים בנגב ובמרכז לסוף חודש יוני.

פזגז יוצגה בידי עוה"ד דוד זיילר, אדם איתן ושי כגן ממשרד הרצוד, פוקס, נאמן ושות'; קונסורציום GAZ10 יוצג בידי עוה"ד גיורא אונגר ושי שרביט ממשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין ושות'. אמישראגז יוצגה בידי משרד מ. זליגמן ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully