וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על השכר באוצר יפרוש ביולי

טל לוי

28.4.2008 / 13:43

אחרי שנתיים רוויות מאבקים וסכסוכי עבודה, הודיע אלי כהן כי בכוונתו לעבור כעת למגזר הפרטי. לפי שעה, אין לאוצר מועמד להחליפו

בתום פחות משנתיים בתפקיד, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אלי כהן, הודיע לשר האוצר כי יסיים את תפקידו בסוף חודש יולי הקרוב. בדומה לקודמיו, גם כהן הודיע כי בכוונתו לעבור כעת למגזר הפרטי. לפי שעה, אין לאוצר מועמד להחליפו.
כהן (37) החל לכהן בתפקידו לפני כשנה וחצי - ב-3 באוגוסט 2006 - והיה אמור לסיימו ב-2010. כהן, שהיה חבר מרכז הליכוד, שימש בעבר יועץ לראש הממשלה, בנימין נתניהו. ב-2003, עם מינויו של נתניהו לשר אוצר, היה כהן יועץ בענייני השלטון המקומי, ובהמשך יועץ פוליטי. במשך 10 השנים האחרונות כיהן במגוון רחב של תפקידים במגזר הציבורי, ובתפקידו הקודם שימש כמנכ"ל משרד התיירות. במהלך תפקידיו השונים כיהן תחת ארבעה שרי אוצר.

השנתיים בהן כיהן כהן בתפקיד היו רוויות מאבקים וסכסוכי עבודה שפשו בכל המגזר הציבורי: בין היתר היה הממונה על השכר בזמן סכסוך העבודה ארוך השנים בבנק ישראל, תוך שהיה נתון ללחצים רבים משני הצדדים ובסופו של דבר סירב לחתום על ההסכם הסופי ושר האוצר, רוני בר-און, נאלץ לחתום במקומו. לאחרונה, השלימו ההסתדרות ומשרד האוצר את הניסוח של הסכם השכר הקיבוצי במגזר הציבורי; ההסכם מבטיח תוספת שכר של 5% לעובדי המגזר הציבורי והגדלה משמעותית של הפנסיה לגמלאים המקבלים פנסיה תקציבית.

סכסוך עבודה נוסף בתקופתו של כהן הוא כמובן שביתת המורים הגדולה שהסתיימה רק לפני מספר חודשים. כהן, החזיק בעמדה מנוגדת של מנהיג השביתה, רן ארז. כהן אף אמר כי ארז פעל במהלך הסכסוך משיקולי יוקרה, תוך ניסיון לפגוע במערכת השכר במגזר הציבורי, ולמוטט את מערכת החינוך. סכסוך עבודה לא פחות זכור הוא השביתה הגדולה בה פתחו אנשי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות במחאה על תנאי שכרם. כהן הוביל את הליך הבוררות בנושא שכר הרופאים.

פרישות רבות ממשרד האוצר

בתקופה האחרונה, נרשמו פרישות רבות במשרד האוצר: החשב הכללי ירון זליכה עזב את תפקידו לפני כחצי שנה וגם ראש אגף התקציבים, קובי הבר – שנחשב לאחד הראשים המוצלחים – פרש מתפקידו כאשר הממונה הנוכחי על התקציבים, רם בלינקוב, מונה לתפקידו לפני פחות מחצי שנה. בתחילת 2007 פרש גם מנכ"ל משרד האוצר יוסי בכר, לטובת ירום אריאב שהחליף אותו ואפילו שר האוצר עצמו, רוני בר-און מכהן בתפקידו פחות משנה.

מרבית הפורשים מהתפקידים הבכירים במשרד האוצר משתלבים בדרך כלל מהר מאד במגזר העסקי (לאחר תקופת צינון), הודות לקשרים הרבים שהם צוברים במהלך התפקיד והאחריות הגדולה המוטלת עליהם. רבים מהחשבים הכללים בשנים האחרונות התברגו בתפקידים בכירים בתחום הבנקאות ושכרם שם גבוה עשרות מונים מהשכר הממשלתי שמגיע לכ-30 אלף שקלים בחודש בדרגים אלה. זוהי אחת הסיבות לכך שהתפקידים במשרד האוצר משמשים לרוב כמקפצה לתפקיד בכיר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully