וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלירה הטורקית הפכה למטבע בעל הביצועים הגרועים ביותר - לאחר שבשנה שעברה רשמה שיא

TheMarker

28.4.2008 / 14:47

חוסר היציבות הפוליטית והאינפלציה מבריחים את המשקיעים

מפלגתו של ארדואן, הצדק והפיתוח, הדגישה את התחזקות מעמדה של הלירה באתר האינטרנט שלה, לאחר שהמטבע הטורקי רשם עלייה של 21% ב-2007 - שיעור העלייה החד בהיסטוריה שלו. אך העליות הללו מתפוגגות במהירות על רקע האינפלציה וחוסר היציבות הפוליטית במדינה. הלירה ירדה ב-8.8% מול הדולר השנה, והיא נסחרת עתה ב-1.294 לירה לדולר.



הסוחרים, שנקטו בגישה פרית כלפי הלירה הודות לריבית של 15.25%, נוטשים עתה את המטבע על רקע חששות כי ארדואן יודח מתפקידו. האינפלציה בטורקיה עלתה ב-9.2% במארס - הקצב המהיר ביותר בקרב מדינות האיחוד האירופי. ו המליצו למשקיעים להתרחק או לצמצם השקעות בנכסים טורקיים.



מאז ינואר רשמה הלירה את הירידה החדה ביותר מקרב מטבעות השווקים המתעוררים, לבד מהקרונה האיסלנדית, שירדה ב-12%, והראנד הדרום אפריקאי.



השנה קידמה הממשלה הטורקית שינוי בחוקה שיבטל את האיסור על סטודנטיות לחבוש כיסוי ראש מוסלמי באוניברסיטאות. הצעד מעורר התנגדות בקרב האליטה החילונית, החוששת שביטול האיסור יערער את ההפרדה בין דת למדינה.



סגירת מפלגת השלטון בעלת השורשים האסלאמיים והרחקת ארדואן והנשיא עבדוללה גול מהחיים הפוליטיים ל-5 שנים לפחות, עשויה להחזיר את טורקיה לימי ממשלות הקואליציה הבעייתיות, שתרמו ליצירת המשבר הפיננסי במדינה ב-2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully