וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא פחות חשוב להגדיל את האושר

ניסים אמון

28.4.2008 / 15:44

להיות איש עסקים זה דבר מסוכן. הפיתוי להגדיל את השווי הוא גדול, אבל את זה יכול לעשות גם חתול מת. השקט הפנימי לעומת זאת, לא מסוכן

גולן (שם מקרי) הוא איש עסקים. יש לו מספיק כסף כדי לחיות כל חייו בלי לעבוד, ובכל זאת הוא קם כל בוקר, מתגלח, מתלבש יפה ויוצא למשרד. לא כל האנשים יקומו לעבודה כל יום אם זכו במיליונים. נגר ימשיך לבנות ארונות? עובד עירייה יישאר עד גיל הפרישה? לא בטוח, אבל גולן ורבים אחרים, שכבר לא יצטרכו לשטוף כלים במטבח עד יומם האחרון, ימשיכו לקנות, למכור ולעשות עוד ועוד עסקים.

שני דברים יש לנו לברר עם גולן: מדוע הוא מתמיד בעסקים, והאם הוא עושה את זה טוב? ארבע אפשרויות עומדות בפנינו: האפשרות הכי פחות טובה היא שהוא מכור לעבודה מהסיבה הלא נכונה ושהוא עושה טעויות בדרך. שתי אפשרויות הביניים הן יותר טובות, והאפשרות הכי מוצלחת היא שהוא עובד מהסיבה הנכונה ועושה את זה נכון.

יש אנשי עסקים שממשיכים כי אין להם משהו טוב יותר לעשות, ומעולם לא ניסו לעשות משהו אחר. יש כאלה שמתמידים כדי להוכיח משהו לאבא שלהם, לחברים ואולי אפילו לעצמם. יש כאלה שאוהבים את הכוח ואת המעמד ויש את המהמרים, כמו בקזינו גדול, שלא יכולים להיגמל. כל הסיבות האלה לא באמת טובות לבריאות הנפש, ועלולות להגדיל את ההסתברות לטעות.

"לא לעולם חוסן" אומר הפתגם, אבל אנשי עסקים לא באמת מתעניינים בחוסן או ביציבות - בדרך כלל מעניין אותם לעשות עוד עסקים. "איש עסקים" זה לא מקצוע, זה סוג של אופי. סכום גדול של כסף אפשר להכפיל כל שבע שנים. מי שיושב על הרבה כסף יכול בתוך 20 שנה להכפיל פי ארבע את כוח הקנייה שלו ללא דאגות מיוחדות, ובזמן הזה גם לצאת לחופש ולעשות מה שבא לו. אבל גולן לא עושה את כל אלה. בפועל הוא הולך כל בוקר למשרד ובארוחת הערב קורא עיתון כלכלה.

להיות איש עסקים זה דבר מסוכן. הפיתוי להגדיל את השווי הוא גדול, אבל את זה, כמו שאומר פרופ' רונן ישראל, יכול לעשות גם חתול מת. להגדיל את הרווח זה אתגר רציני, אך לא פחות חשוב להגדיל את האושר, את הנחת, את השקט הפנימי. השקט הפנימי הוא לא מסוכן, הוא מאפשר פנאי להתבונן, להקשיב, לעשות זום אאוט. השקט הפנימי טוב לעסקים ולא פחות חשוב - הוא נכס אמיתי בבית, מאפשר הקשבה אמיתית למשפחה ונותן לאהבה להתבטא.

חשוב לעשות עסקים לא ממקום של פחד, מהצורך להוכיח, מהתאווה לכוח, כדי לנצח בתחרות או מתוך הרגל. צריך להאמין שאפשר גם לעשות עסקים ממקום אחר, מקום חיובי ואפילו נעים. מתוך חזון אישי בעל משמעות, שיביא איתו ברכה ואור גדול. זהו הכיוון אליו המגמה העולמית נושבת, ואנשים כאלה ירצו לעשות עסקים בעתיד עם מנהלים וארגונים שפועלים באווירה דומה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully