וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה יצוגית על סך כ-17 מיליון שקל נגד מרכנתיל דיסקונט בגין גביית יתר של עמלות על רישום הפקדת צ'קים דחויים

נורית רוט

28.4.2008 / 17:42

התביעה הוגשה על ידי עמותת עזרת ישראל



בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול מחדש תביעה ייצוגית בסך כ-17 מיליון שקל נגד בנק מרכנתיל דיסקונט, בגין גביית יתר של עמלות על רישום הפקדת צ'קים דחויים.



התביעה הוגשה על ידי עמותת עזרת ישראל, המנהלת מעונות יום בבני ברק, באמצעות עו"ד אריאל שריג. תוכן התביעה נוגע לעמלות שהבנק גבה מלקוחותיו על רישום של הפקדת צ'קים דחויים בדף החשבון.



באוקטובר 2003 אישר השופט ניסים ישעיה את התביעה הייצוגית על פי חוק הבנקאות (שירות ללקוח). השופט קבע כי היתה חובה על הבנק להסביר ללקוחותיו על האפשרות לשלם עמלות פחותות על רישום הפקדת צ'קים דחויים. לטענת העמותה היה על הבנק לרכז את רישום כל הצ'קים הדחויים שנפרעו באותו יום בשורה אחת בדף החשבון. עוד קבע השופט כי מכיוון שהבנק לא סיפק את המידע ללקוחותיו, הם רשאים לתבוע אותו על נזקיהם.



לטענת העמותה היה על הבנק לרכז את רישום כל הצ'קים הדחויים שנפרעו באותו יום בשורה אחת בדף החשבון. מהחלטת השופט עלה כי בנוסף לעמלה בסך 9.7 שקלים עבור כל הפקדה של צ'ק דחוי, גבה הבנק מלקוחותיו עמלה של 1.14 שקלים על רישום הפעולה בדף החשבון של הלקוח.



באוקטובר 2003 בוטלה ההחלטה על ידי בית המשפט העליון, אשר הורה לשופט ישעיה לבחון את הבקשה לאישור התביעה לאורו של חוק התובענות היצוגיות החדש מ-2006.



בהחלטתו החדשה קבע השופט ישעיה כי קביעותיו לפיה העמותה עמדה בכל התנאים הנדרשים לניהול התובענה כייצוגית ואף הראתה קיומה של עילת תביעה אישית עומדות בעינן אף על פי החוק החדש. הוא קבע כי התובענה תנוהל כייצוגית לפי העילה של איסור הטעיית לקוח על ידי בנק, הקבועה בסעיף 3 לחוק הבנקאות (שירות ללקוח).



(א 1133/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully