וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות נוספת למשבר בשוק הדיור האמריקאי: מספר הבתים הפנויים בארה"ב זינק לשיא ברבעון הראשון

סוכנויות הידיעות

28.4.2008 / 18:35

מספר הבתים הפנויים בארה"ב הגיע במארס ל-18.6 מיליון

לפי הדיווח, מספר הבתים הפנויים בארה"ב רשם עלייה של מיליון בתים ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל ב-2007, ונסק לשיא של 18.6 מיליון. 2.3 מיליון מהבתים הפנויים בשוק עומדים למכירה, בעוד ש-4.1 מיליון נועדו לשכירות. במערב ארה"ב זינק שיעור הבתים הפנויים ל-7% בחודשים ינואר-מארס, לעומת 6.5% ברבעון הרביעי של 2007.



הכלכלן הידוע רוברט שילר, שחזה בטרם עת את פקיעתה של בועת הדיור בארה"ב, הזהיר בשבוע שעבר כי המשבר בשוק הדיור האמריקאי עשוי לגרום לנפילת מחירים שתהיה חדה מזו שנרשמה בתקופת השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30, וציין כי ייתכן שיהיה צורך לסייע למיליוני אנשים על מנת שלא יאבדו את בתיהם. שילר הוסיף כי מחירי הבתים בארה"ב צנחו עד כה ב-15% מאז 2006, והעריך כי יש סיכוי גבוה שמחירי הנדל"ן יפחתו ביותר מ-30%.



הנפילה החדה במחירי הבתים הובילה בתורה לנפילות חדות במכירות. מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו ב-2% בחודש מארס לעומת פברואר, בעוד שמכירות הבתים החדשים נפלו בחודש שעבר ב-8.5% - לשפל של 17 שנה. הירידה בהיקף מכירות הבתים נובעת מהקשחת התנאים למתן הלוואות מצד הבנקים והערכות הציבור כי מחירי הבתים צפויים להמשיך ולרדת בהמשך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully