וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית העלתה תחזית האינפלציה בגוש היורו ל-3.2% - בעקבות הזינוק במחירי האנרגיה והמזון

אשר שכטר

28.4.2008 / 19:40

צפויה פגיעה קלה בלבד בצמיחה למרות העלייה במחירים

"אנחנו עומדים בפני תקופה מאתגרת מאד מבחינה אינפלציונית", אמר היום המפקח המוניטרי של האיחוד האירופי, חואקין אלמוניה. המפקח תיאר את העליות האחרונות במדד המחירים לצרכן בגוש היורו כ"בעיה משמעותית". בשנת 2007 נרשמה אינפלציה של 2.1% בגוש היורו, מעל יעד האינפלציה של 2% שקבע הבנק המרכזי של אירופה (ECB).



למרות ההאצה האינפלציונית הצפויה, הורידה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה לגוש היורו ל-2008 בשיעור קל בלבד של 0.1% ל-1.7%. זאת, לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה של 1.8% בגוש היורו ב-2008. הנציבות האירופית צופה כי ברבעון הנוכחי תירשם צמיחה של 0.2% בלבד - בשל ההאטה הכלכלית הגלובלית. עוד הזהירה הנציבות האירופית כי התחזית הנוכחית "אפופה ברמה יוצאת דופן של אי ודאות". התחזקות היורו מול הדולר צפויה גם היא להשפיע לרעה על הצמיחה הכלכלית, על רקע פגיעה במגזר היצוא.



באיחוד האירופי כולו צופה הנציבות אינפלציה של 3.6% בשנת 2008. זאת, לעומת תחזית קודמת שצפתה אינפלציה של 2.9%, וצמיחה שנתית של 2%.



מהנציבות נמסר כי השפעותיהן של הטלטלה בשווקים הפיננסיים וההאטה הכלכלית בארה"ב, היו חמורות מכפי שנחשב בתחילה. מאידך, עד כה לא נרשמו סימנים למיתון או מחנק אשראי.



בחודש מארס זינק מדד המחירים לצרכן בגוש היורו ב-3.6% - שיעור האינפלציה הגבוה באזור זה 16 שנה - על רקע עלייה של 6.2% במחירי המזון וזינוק של 11.2% במחירי האנרגיה. ההאצה האינפלציונית הגבירה את ההערכות כי ה-ECB לא יוריד את הריבית למדינות גוש היורו בתקופה הקרובה, לאחר שסירב עד כה ללכת בעקבותיו של הבנק הפדרלי ולהוריד את הריבית מרמתה הנוכחית - 4% - למרות ההאטה בצמיחה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully