וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במזרחי-טפחות מבקרים את החלטת הנגיד

טל לוי

28.4.2008 / 22:00

רונן מנחם: העלייה החדה ברמת המחירים במשק, ובמיוחד במחירי המזון, דווקא היתה מצריכה העלאת ריבית אפילו בשיעור של עד 0.5%

רונן מנחם, מנהל היחידה לאסטרטגיה והשקעות בבנק המזרחי-טפחות, אומר הערב בהתייחסו להחלטת הנגיד שלא לשנות את גובה הריבית כי "בנק ישראל עדיין סבור שבמשק תתרחש האטה כלכלית משמעותית מספיק, כדי לגרור רגיעה במדדי המחירים ולאפשר תמיכה מוניטרית".

אחריותו העיקרית של בנק ישראל היא לפקח על יציבות המחירים, כלומר לוודא שהאינפלציה אינה חורגת מתחום היעד הממשלתי, שעומד נכון להיום על 1%-3%. הפתרון המקובל לאינפלציה גבוהה יחסית - כמו זו שמצטיירת כיום - היא העלאת ריבית, אולם מנחם סבור כי בנק ישראל מעריך שההאטה במשך תגרור ירידה בביקושים וכך יהיה ניתן לבלום את האינפלציה.

עם זאת, מנחם מחזיק בדעה אחרת: "איננו שותפים לתרחיש האטת המחירים בהמשך השנה וחוששים כי שיעור עליית המחירים כעת ובהמשך השנה אינו מתיישב עם הותרת הריבית על כנה. להערכתנו, קרבה והולכת העלאת ריבית במשק והשתהות עתה עלולה להצריך העלאה חריפה יותר בהמשך הדרך". לדבריו, העלייה החדה ברמת המחירים במשק, ובמיוחד במחירי המזון, דווקא היתה מצריכה העלאת ריבית אפילו בשיעור של עד 0.5%.
בבנק המזרחי-טפחות אומרים שההחלטה להצדיק את העלאת ריבית בארץ הגיעה "על רקע העליות הגבוהות במדדי המחירים לצרכן בחודשים האחרונים. העליות הללו עלולות להמשיך להפתיע כלפי מעלה גם בחודשים הבאים", טוענים בבנק.

בבנק בחנו את הסעיפים המשפיעים על החלטת הריבית (שכר, תעסוקה, שער החליפין ועוד), ומצאו כי ברוב הסעיפים נרשמה הרעה, המצריכה לשקול העלאת ריבית. "מדובר הן בסעיפי פעילות (שכר ומשרות) והשפעות מחו"ל (רגיעה בשוקי האשראי) והן בסעיפי המחירים ושער החליפין. אנו חולקים על בנק ישראל בנוגע להערכתו בדבר האטה חמורה בארה"ב ומייחסים חשיבות גבוהה לשינוי הכיוון המסתמן בשער השקל" כותב מנחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully