וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיני אקזיט של עופר אדלר ואריק צ'רניאק: עזבו את מטהקפה ומימשו אחזקות בשווי של כ-5 מיליון דולר

גיא גרימלנד

29.4.2008 / 7:20

החברה גייסה עד כה כ-49 מיליון דולר

לפי הערכות בשוק, גיוס ההון האחרון של חברת הסטארט-אפ, אשר נעשה באוגוסט 2007, היה על פי שווי חברה של 100 מיליון דולר בקירוב.



מדוע השניים עזבו ומכרו את חלקם? האם התייאשו מהאקזיט שבושש לבוא? השניים אינם מגיבים באופן רשמי. על פי הערכות, אדלר מבקש כעת להתמקד בפעילותה של אינקרדימייל. צ'רניאק עזב את תפקידיו הניהוליים בחברה כבר לפני כמה חודשים. בינתיים הוא עדיין מחפש את הפרויקט הבא. כנראה שההחלטה של שניהם לממש את האחזקות ולעזוב נובעת מכמה סיבות, חלקן אישיות וחלקן קשורות לעובדה שהחברה עברה שינוי משמעותי עם כניסתו של המנכ"ל החדש, אריק הקנברג במקומו של אריק צ'רניאק. בלא מעט חברות סטארט-אפ, המהלך בו נוטשים היזמים המקוריים קורה לאחר שמנכ"ל אמריקאי מגיע לחברה בהחלטת המשקיעים, שהם בדרך כלל קרנות הון סיכון.



בנוסף, יכול להיות שהשניים, מעבר לעניין האישי והרצון לעסוק באתגרים אחרים. אולי זה גם עניין של טיימינג. ב-2006, פורסם בהרחבה בכלי התקשורת שמטהקפה מועמדת למכירה לפי שווי של כ-100 מיליון דולר. זה לא קרה, ובינתיים לא מבשילה הצעת רכש אחרת. בהערת אגב, אפשר לחשוף כעת שמי שעמדה אז לרכוש את מטהקפה היא לא מיקרוסופט אלא יאהו. הצלע השלישית בחבורה, אייל הרצוג, עדיין ממלא תפקיד ניהולי ונמצא כעת בעמק הסיליקון, במטה החברה.







למי שלא מכיר, נזכיר כי מטהקפה היא חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה אתר לאחסון ושיתוף של קבצי וידיאו. האתר מעלה לרשת סרטונים של גולשים מכל העולם ומפעיל קבוצת משתמשים גדולה שמסננת את הסרטונים ומדרגת אותם, כדי לקבוע אילו סרטונים הם המעניינים ביותר בכל יום.



באוגוסט 2007 סיימה מטהקפה סבב גיוס הון שלישי, בסכום של 30 מיליון דולר, שהובל על ידי הקרנות האמריקניות Highland Capital Partners ו-DAG Ventures ושהשתתפו בו גם קרנות ההון אקסל ובנצ'מרק, אשר היו מושקעות עוד קודם לכן בחברה.



לפי נתוני IVC-Online, החברה גייסה מאז הקמתה כ-49 מיליון דולר. בנוסף, החברה מפעילה מיזם אשר במסגרתו משלמת מטהקפה לגולשים תמורת תוכן שהם מעלים לאתר. מטהקפה משלמת חמישה דולר לכל 1,000 צפיות, זאת רק לאחר שהסרטון נצפה 20 אלף פעם לפחות וקיבל ביקורות אוהדות מהגולשים שצפו בו. החברה לא נוהגת לדווח על הכנסותיה (מדובר בחברה פרטית), אך על פי הערכות, ההכנסות מסתכמות בכמה מיליוני דולרים בודדים.



חברת המחקר היטוויז (Hitwise) פרסמה לפני מספר ימים דו"ח אשר מדרג את מספר המבקרים האמריקאים באתרי וידיאו במרץ 2008. לפי היטוויז, יוטיוב אחראית ל-73.18% ממספר הכניסות לאתרי וידיאו בארה"ב. מייספייס דורגה במקום השני, הרחק מאחור, עם 9.21%, כשאחריה נמצאת גוגל וידיאו (שרכשה את יוטיוב) עם 4.06%. מטהקפה משתרכת הרחק מאחור עם 0.98% בלבד - ירידה של 7% לעומת הנתונים שהציגה חהברה במרץ 2007. קרוב אליה בדירוג נמצא DailyMotion עם 0.96% ממספר הכניסות לאתרי וידיאו בארה"ב. האתר Hulu.com יצא משלב הבטא שלו ב-15 במרץ וזכה ל-0.22% ממספר הכניסות לאתרי וידיאו בארה"ב. הנתונים נאספו מתוך 68 אתרי שיתוף ואחסון וידיאו בארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully