וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ החדש וויקס מאפשר לגולשים לבנות בעצמם אתר אינטרנט צבעוני ורווי אנימציה

גיא גרימלנד

29.4.2008 / 9:14

וויקס גייסה 5 מיליון דולר מקרנות הון סיכון ■ אנשי החזון של וויקס הם היזם אבישי אברהמי, שהקים את וויקס ב-2006, ומי שחברו אליו לקידום החברה, נדב אברהמי - אחיו של אבישי - וגיורא קפלן (גיג)

לוויקס יש פוטנציאל להיות חלומו הרטוב של כל מי שאי פעם חלם לבנות אתר אינטרנט, אך לא היה בידו הידע התכנותי הדרוש. כמובן שוויקס אינה החברה היחידה שמציעה שירותי "עשה-זאת-בעצמך" לבנייה של אתרי אינטרנט. חברות כמו Weebly ,Sampa Goggle, Synthasite ו-Jimdo עשו זאת קודם לכן, אבל נדמה שאף אחת מהן לא לקחה את טכנולוגיית ה"פלאש" רחוק כמו וויקס, המשתמשת בה כמחליפה של טכנולוגיית ה-HTML השגורה.



וויקס מציעה למי שמבקר באתר הבית שלה לבנות לעצמו אתר צבעוני ומושקע, כדוגמת מגוון אתרים מלאי חיים המוצגים לגולשים, המשופעים אלמנטים גרפיים ורקעים מגוונים.



בינתיים, זוכה וויקס גם באמון המשקיעים. ל-TheMarker נודע כי באחרונה סיימה החברה סבב גיוס הון ראשון בהיקף של חמישה מיליון דולר מקרנות ההון סיכון בסמר (bessemer) ומנגרוב (Mangrove). מעניין לגלות גם כי אלון בלוך, המשמש מנכ"ל וויקס' ואדם פישר, השותף בקרן בסמר, היו שניהם שותפים בקרן ההון סיכון JVP, עד שנפרדו דרכיהם. כעת פישר משקיע בסטארט-אפ שבלוך עומד בראשו.



אנשי החזון של וויקס הם היזם אבישי אברהמי, שהקים את וויקס ב-2006, ומי שחברו אליו לקידום החברה, נדב אברהמי - אחיו של אבישי - וגיורא קפלן (גיג). אבישי מסביר כיצד התפתח הרעיון שהוביל להקמת וויקס: "כשמישהו רוצה להקים אתר אינטרנט כיום, אין לו כמעט אפשרות לעשות זאת מלבד היעזרות בשירותים עם טכנולוגיית HTML. אבל מה קורה אם אתה מקים עסק ורוצה להוסיף תוכן לאתר באופן יומיומי? אז אתה צריך מקצוען שיעשה את העבודה עבורך. בקיצור, מדובר בכאב ראש גדול, שגם עולה המון כסף. כאן אנחנו נכנסים לתמונה". מה ניתן לומר על עידן האינטרנט, אם ב-2008 לא כל גולש יכול להקים אתר אינטרנט מבלי להיעזר באיש מקצוע?



"רשת האינטרנט מתקדמת מהר ונוצרו בתוכה חורים, שזה אחד מהם. לדעתי, יש גם נטייה לזלזל בגולשים, וסבורים שרבים לא יוכלו לבנות אתר, וגם אם היו להם את הכלים, הם לא היו עושים זאת כי זה מסובך מדי".



"כשחשבנו על הרעיון להקים את הסטארט-אפ, גיג הציע שלפני הכל, אנסה להקים אתר אינטרנט באופן עצמאי. גם אני, שמבין חצי דבר בטכנולוגיה, לא ממש למדתי לייצר HTML, וגם לאחר שבניתי את האתר הוא לא עבד בדפדפן פיירפוקס (Firefox) או ברזולוציות שמתאימות לדפדפנים שאינם אקספולרר. ברור שאם המשימה הזו, הפשוטה לכאורה, לקחה לי שבועיים, אז לאנשים ללא רקע טכנולוגי יש בעיה. הם צריכים לשלם למישהו מקצועי 5,000 דולר כדי שיקים להם אתר".



למה הוביל הגילוי? "הרמתי טלפון לכמה חברות אירוח אתרים (Hosting) שטענו כי אחת הבעיות של גולשים היא לא היכן לאחסן את האתר אלא בכלל כיצד להקים אותו מלכתחילה".



וויקס נולדה באוגוסט 2006, ובינתיים המוצר נמצא בבטא (פיילוט) סגורה. בעוד כמה שבועות צפויה וויקס לפתוח את שירותיה לקהל הרחב.



יש לציין, עם זאת, כי לצד היתרונות הרבים, סובל וויקס מכמה חסרונות, כאשר הבולט שבהם נעוץ בעובדה שהשירות לא תומך בעברית. בנוסף, השימוש המאסיווי בטכנולוגיית הפלאש מגביל את היכולת של מנועי החיפוש להכניס למאגרם את האתרים שייבנו בוויקס. אבישי אברהמי, מצדו, מבקש לפזר את החששות וטוען: "התאמנו את טכנולוגיית הפלאש למנועי חיפוש".



נכון לעכשיו, השירותים שמציעה וויקס הם בחינם, ולכן מי שחפץ בבנייה של אתר אינטרנט ללא תשלום - כדאי שיקפוץ על המציאה. בעתיד, כצפוי, מתכוונת וויקס לגבות תשלום עבור בניית אתרים עסקיים ועבור פרסום באתר האינטרנט שלה.



בנוסף, וויקס מתכננת להיכנס לעולם הבלוגים באופן משמעותי, וכבר היום היא מקיימת שיתוף פעולה עם מייספייס. וויקס, כך נראה, בהחלט בדרך למעלה.



ממצאי המשתמש: וויקס הוא ממתק של אתר



>> וויקס (Wix.com) הוא אתר צבעוני כמו סוכריית מקל, מתוק ובעיקר אכיל מאוד. בקיצור, ממתק של אתר.



עמוד הבית של האתר מציג את כל האופציות הזמינות: עיצוב פרופיל במייספייס (בקרוב וויקס תשתף פעולה גם עם פייסבוק, Bebo ו-MYYEARBOOK); יצירת גלריית תמונות ווידג'טים; הפצת מוסיקה באמצעות ווידג'טים וכמובן - בניית אתרים, שדרוג גרפי והקמת אתרים עסקיים.



מתוך שלל האופציות הקיימות, בחרתי ליצור אתר, ועברתי לשלב עריכת ועיצוב האתר. בצד שמאל הופיעו העיצובים השונים (בסגנון עסקי, צעיר, מינמליסטי ועוד), ובכל קטגוריה מוצעות תבניות עיצוב. חייבים לומר: הוויקסאים עשו עבודה מצוינת בכל הקשור לחוויית המשתמש ואפילו אני, בפעם הראשונה בחיי, נהניתי מבניית אתר.



אלא שלמרות כל היתרונות, וויקס עדיין לא מציעה פתרון מובנה לעניין הדומיינים והמשתמשים ייאלצו להסתפק בכתובת ה-URL של החברה. בשורה התחתונה, בכל זאת, וויקס מספקת פתרון פלאשי מצוין לכאלו שמעוניינים להקים אתר ולעצב אותו כרצונם - וכרגע אף מדובר בשירות חינם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully