וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק ב-0.1% מול הין והיורו; הערכות: הבנק הפדרלי יפסיק ממחר את הורדות הריבית

ירון הופמן

29.4.2008 / 9:50

הדולר עלה ב-2.3% מול היורו ב-9 הימים האחרונים

המטבע האמריקאי מתקרב לעלייה החודשית הראשונה מול היורו והין מאז דצמבר. הדולר התחזק ב-2.3% מול היורו מאז הגיע לשפל של 1.60 דולר ליורו לפני תשעה ימים. אנליסטים מעריכים כי הדולר נמצא במגמת התחזקות זמנית - בעקבות הקשחת הקו של מעצבי המדיניות מול התגברות הלחצים האינפלציונים. בטווח הארוך, מעריכים, הדולר עלול להמשיך וליפול מול שאר המטבעות.



נשיא הבנק המרכזי האירופי, ז'אן קלוד טרישה, ציין אתמול כי הוא מודאג מהשער הגבוה של היורו מול הדולר - והוסיף כי הבנק אחראי על שמירה מפני עליות מחירים. אנליסטים מעריכים כי הבנק המרכזי האירופי יימנע מלקצץ בשיעור הריבית - העומדת על 4% - אפילו אם הבנק הפדרלי יוריד מחר את הריבית בארה"ב.



היואן הסיני מתחזק ב-0.2% מול הדולר - העלייה היומית השנייה ברציפות. זאת, בעקבות הערכות כי הממשלה הסינית מעודדת את עליית ערך המטבע כצעד במאבק נגד האינפלציה המתקרבת לרמה הגבוהה ביותר ב-11 השנים האחרונות. הוואן הקוריאני יורד ב-0.4% מול הדולר - בעקבות חששות שמחירי הנפט הגואים יגדילו את עלויות הייבוא ויגרמו להאטה בשיעורי הצמיחה הגבוהים בדרום קוריאה.



הדולר הניו זילנדי נופל ב-0.4% מול הדולר האמריקאי לשער של 0.78 דולר ניו זילנדי לדולר אמריקאי, לאחר שדו"ח ממשלתי בניו זילנד הראה על עלייה מפתיע בגירעון המסחרי במארס.



הדולר מתחזק ב-0.1% מול הליש"ט הבריטי לשער של 1.99 ליש"ט לדולר. הדולר עולה ב-0.1% מול הפרנק השוויצרי ונסחר ב-1.03 דולר לפרנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully