וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום מכרז ה-WiMax מתעכב: במשרד התקשורת מנסים לקבוע האם לאפשר מפעילים וירטואלים

אמיר טייג

29.4.2008 / 10:05

הדיון נולד עקב המלצות דו"ח גרונאו לפתיחת השוק לתחרות

הדיון במשרד התקשורת כעת נוסב סביב השאלה האם לאפשר הכנסה של מפעיל וירטואלי (MVNO) על תשתית ה-WiMax. מצד אחד, יש הטוענים שהתפיסה ששיקף דו"ח גרונאו היא של פתיחת כל התשתיות לטובת מתחרים נוספים. לכן, אם מחייבים את רשתות הסלולר לפתוח את הרשתות שלהם למפעילים חדשים במודל של MVNO - יש לנהוג בצורה דומה גם לגבי תשתית ה-WiMax.



מנגד, עלתה הטענה בדיון כי על מנת להגן על המפעילים החדשים ולהפוך את ההשקעה הראשונית בפריסת תשתית WiMax לכדאית מבחינה כלכלית עבורם - יש להבטיח להם בלעדיות על הרשת שלהם ולא לאפשר להכניס מפעיל חדש על התשתית הקיימת. בכל מקרה, עד אשר לא תתקבל החלטה בנושא - לא יפורסם מכרז התדרים לטכנולוגיה.



טכנולוגיית ה-WiMax היא במקורה טכנולוגיה המיועדת לשידורי נתונים, בדומה לטכנולוגיית ה-WiFi, רק למרחקים גדולים יותר וללקוחות בתנועה. הטכנולוגיה מאפשרת גלישה באינטרנט בכל מקום ובקצב גבוה. בעולם עומלים כעת על התאמה של הטכנולוגיה לשירותי קול - דבר שיאפשר להכניס מפעילים סלולריים נוספים לשוק הישראלי. מודל ה-MVNO מאפשר למפעיל סלולרי ללא תשתיות לקנות דקות מהמפעילות הקיימות כיום בהנחת כמות, ולמכור אותן ללקוח הקמעוני.



במקביל, לפני שבועיים הודיע משרד התקשורת על הארכה של זמני הניסוי של טכנולוגיית ה-WiMax. חברת 012 סמייל, במשותף עם החברות אלווריון ואינטל, מבצעות ניסוי של ה-WiMax בשדרות ובתל אביב. הניסוי החל במרץ 2007 וכעת המשרד אישר הארכה שלו עד ספטמבר 2009 בתל אביב, ועד אפריל 2009 בשדרות. המשרד מבהיר כי ניתן להפסיק את הניסוי באם ייצא המכרז. גם חברת מירס מקיימת ניסוי של טכנולוגיית ה-WiMax בתל אביב, ומנכ"ל החברה אברשה בורשטיין, הלין בעבר על כך שהמכרז לטכנולוגיה מתעכב יתר על המידה.



ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "אין קשר בין הניסוי הטכנולוגי שמקיימים מספר גופים באזור שדרות, לבין מכרז ה-WiMax. ניתן לעצור ניסוי טכנולוגי בעת מכרז".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully