וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כונס הנכסים הרשמי מרחיב את מאגר עורכי הדין שימונו כמנהלים מיוחדים בתיקי פשיטות רגל

נורית רוט

29.4.2008 / 14:00

הכוונה היא להרחיב את המאגר בתוך כחצי שנה

במהלך שנת העבודה 2007 החל הכונס הרשמי בגיבוש נוהל למינוי מנהלים מיוחדים מטעם הכנ"ר בתיקי פשיטות רגל, במטרה לאפשר התמודדות עם הגידול המתמיד בהיקף הבקשות לפשיטת רגל המוגשות במחוזות השונים. על פי נתוני משרד המשפטים, בשנת 2007 נפתחו במשרדי הכנ"ר 2,972 בקשות חדשות למתן צו כינוס והכרזת פשיטת רגל וניתנו על ידי בתי המשפט המחוזיים 2,823 צווי כינוס, גידול של 32.4% לעומת השנה הקודמת. הוצאת התיקים לטיפול עורכי דין חיצוניים תתבצע מתוך מאגרי עורכי דין ורואי חשבון שינהל הכנ"ר לשם כך.



יוזכר כי בתחילת החודש הוגשה לבג"ץ עתירה על ידי עו"ד מיכה צמיר נגד הכנ"ר, בה נטען כי הכנ"ר גיבש במחוז תל אביב "רשימה סגורה" של עורכי דין שרק הם ממונים מטעם בית המשפט כבעלי תפקיד בתיקי חדלות פירעון. עוד נטען כי מאז גיבושה של אותה רשימה, נותבו מאות תיקים למספר מצומצם של כ-20 עורכי דין בלבד ששמם הופיע ברשימה. מדוברות משרד המשפטים נמסר כי גיבוש ההנחיות להרחבת המאגר החל עוד בטרם הוגש בג"ץ זה ואולם הוא זירז את הוצאתן.



בכוונת הכנ"ר להקים שני מאגרים: מאגר אחד - לטיפול בתיקי פשיטת רגל שנפתחו עד שנת 2002, מיועד בעיקר לעורכי דין צעירים, בעלי ותק של שנתיים בעריכת דין, שיידרשו לעבור כתנאי לכניסתם למאגר, השתלמות מיוחדת בנושא דיני פשיטת הרגל ופרקטיקה בהליכים אלו, מטעם לשכת עורכי הדין בשיתוף עם הכנ"ר.



מאגר שני - לטיפול בתיקי פשיטת רגל שנפתחו לאחר שנת 2002, אליו יוכלו להגיש מועמדותם עורכי דין ורואי חשבון בעלי ותק של חמש שנים לפחות בעריכת דין או בראיית חשבון ובעלי ניסיון מוכח של שלוש שנים לפחות בתחום ניהול הליכי פשיטת רגל.



על פי המתוכנן יקבלו המנהלים המיוחדים שיתמנו בהתאם להנחיות, בנוסף לסמכויות בתחום כינוס, שמירה וניהול נכסי החייב, גם סמכויות חקירה לפי פקודת פשיטת הרגל ויידרשו למסור לכונס הרשמי דיווח תקופתי לגבי התנהלות הליך פשיטת הרגל. שכרם של המנהלים המיוחדים ייקבע על ידי בית המשפט על פי תקנות החברות (כללים בדבר מינוי כונסי נכסים ומפרקים ושכרם) וישולם מתוך הכספים שבקופת פשיטת הרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully