וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניסה למאיון העליון בישראל: 32 אלף שקל בחודש

עידו סולומון

29.4.2008 / 15:13

מהדו"ח השנתי של ארגון אדוה עולה, כי 1.7% מהגברים השכירים נמנים עם קבוצת המשתכרים שכר גבוה לעומת 0.2% מן הנשים

"חלקם של העובדים בהכנסה הלאומית נמצא בירידה זה שני עשורים, והסכום שהעובדים הפסידו נותר בידי המעסיקים" - כך אומרת אתי קונור- אטיאס, ממחברי "עובדים, מעסיקים ועוגת ההכנסה הלאומית", הדו"ח השנתי של ארגון אדוה למידע על שוויון וצדק חברתי בישראל.

הנתון הבולט העולה מן הדו"ח, המופיע בכל שנה לקראת ה-1 במאי, נוגע בחלוקת ההכנסה הלאומית: בעוד שב-2000 היה חלקם של המעסיקים 10% מההכנסה הלאומית, וחלקם של העובדים היה 68% - הרי שב-2007 ההכנסה הלאומית גדלה, חלקם של המעסיקים בעוגה עלה ל-13%, וחלקם של העובדים ירד ל-62% (בדומה לשנתיים שקדמו לכך).

בחודשים האחרונים רבו הכותרות על הירידה החדה באבטלה. ואולם, אומרת קונור-אטיאס, "מצבם של המובטלים חמור בהרבה מבעבר בגלל ההחמרה בתנאי הזכאות לדמי אבטלה. ב-2007 סך תשלומי דמי האבטלה על ידי המוסד לביטוח לאומי היה 47% בלבד מן הסכום ששולם ב-2001 - זאת אף שמספר מקבלי דמי אבטלה היה קטן בהרבה".

הנתון המפתיע בדו"ח מגלה כי רף הכניסה התחתון למאיון העליון עומד על משכורת חודשית בסביבות 32 אלף שקל - משכורת שכל מהנדס מערכות בחברת היי-טק מקבל לאחר חמש שנות עבודה. הדו"ח קובע כי ב-2006 הגיע 7% מכלל שכר השכירים במשק הישראלי לבעלי השכר הנמוך, המשתכרים פחות מ-3,515 ש"ח בחודש. שכירי המאיון העליון קיבלו שיעור דומה מכלל השכר - כ-6% - ואולם במקרה הראשון מדובר ברבע מכלל השכירים בישראל, בעוד שבמקרה השני מדובר ב-1% בלבד.

1.7% מהגברים השכירים נמנים עם קבוצת המשתכרים שכר גבוה( יותר מ-32 אלף שקל בחודש) לעומת 0.2% בלבד מן הנשים. השוויון בין יהודים וערבים מתחיל בבעלי השכר הנמוך: כרבע מהיהודים וכרבע מהערבים משתכרים שכר נמוך. השוויון מסתיים כאשר מגיעים לקבוצת המשתכרים שכר גבוה: שיעור היהודים המשתכרים שכר גבוה היה 1.1%, ושיעור הערבים 0.1% בלבד. השכר הנמוך מאחד גם בין אשכנזים ומזרחיים: כ-22% מהמזרחים שהם דור שני בישראל (האב יליד אסיה או אפריקה) משתכרים שכר נמוך, לצד כ-20% מהאשכנזים שהם דור שני בישראל. לעומת זאת, 2.6% מהאשכנזים נמנים עם קבוצת בעלי השכר הגבוה, לעומת 0.7% בלבד מהמזרחים.

  • עוד באותו נושא:
  • שכר
  • אדוה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully