וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפוי קיצוץ רוחבי בתקציב המדינה

טל לוי

29.4.2008 / 15:38

בר-און לממשלה: "מחובתי לעדכנכם כי צפוי תהליך מורכב וקשה של קביעת סדרי העדיפויות הלאומיים ודחיית חלק מתוכניות הממשלה לשנים עתידיות "

"עודף ההתחייבויות התקציביות לשנת 2009 הינו משמעותי ביותר", כך אמר היום שר האוצר, רוני בר-און בישיבת ממשלה. "מחובתי לעדכנכם כי צפוי תהליך מורכב וקשה של קביעת סדרי העדיפויות הלאומיים, כולל וויתור על חלק מהתוספות התקציביות עליהן החליטו ממשלות ישראל בהווה ובעבר ודחיית חלק מתוכניות הממשלה לשנים עתידיות", הוסיף בר-און. לא רק שהתחייבויות הממשלה יגדלו ב-2009, בר-און ציין כי "כבר בשנת 2008 מתמודדת הממשלה עם צבר התחייבויות תקציביות הנעדרות מקור תקציבי. צבר זה יחייב עריכה של שורת התאמות בתקציב המדינה לשנה זו, בכלל זאת ביצוע קיצוץ רוחבי ושינוי חלק מסדרי העדיפויות שנקבעו". השר אמר עוד כי הנושא מצוי בעיצומו של תהליך בחינה ויובא לאישור הממשלה בקרוב. השר הדגיש כי בשלב זה אין מקור שיאפשר את ביצוען של חלק מהחלטות הממשלה המצריכות תוספת תקציב.

השר אמר כי בשלב זה סוכם היקף החריגות מתקציב אולם טרם נקבע היקף ההתאמות שיידרשו על מנת לעמוד במסגרות התקציב של הממשלה בתקציב 2009. בר-און קרא לשרים להירתם במטרה להעביר תקציב "הנאמן לעקרונות המדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל". שר האוצר הבהיר לשרים כי שימור יעדי המדיניות החברתית כלכלית בתקציב 2009 יבוא לידי ביטוי באמצעות הסטת משאבים לפריפריה מתוך ההכרה בפערים החברתיים העמוקים של החברה הישראלית, אשר בהם טמון פוטנציאל הצמיחה של העתיד.

חלק ניכר מהישיבה הוקדש לאופן שבו יוצג התקציב במטרה לאשרו כמה שיותר מהר. בשנים האחרונות התקשו הממשלות להעביר את התקציב עד לסוף השנה ולעיתים נאלצה הממשלה לנהל תקציב "על טייס אוטומטי", כלומר בהתבסס על תקציב השנה שעבר. בר-און אמר כי השנה, תוגש לראשונה הצעת התקציב לממשלה כבר בסוף חודש יוני וקרא למשרדים השונים לפנות לאגף תקציבים, ולקחת חלק בתהליך התקצוב. לב השינוי אותו הציג השר הוא בהקדמת מועד הפצת הצעות המחליטים לשרי הממשלה ולממשלה. "הקדמת המועדים תאפשר לכם לדעת שלושה שבועות מראש על כלל הנושאים בתוכנית הכלכלית הנוגעים למשרדיכם במישרין ושבועיים מראש על נושאים הנוגעים למשרדים אחרים ולכלל הממשלה שיובאו לאישור הממשלה" אמר בר-און.

מהלך דומה יעשה גם בעבודה מול הכנסת. עוד אמר בר און כי "בכוונתנו לקיים ישיבה נפרדת וייעודית עם יו"ר כנסת וראשי הוועדות הרלוונטיות בנושא מדיניות הממשלה, מצרפי התקציב, יעדי המדיניות הכלכלית והיעדים התקציביים. הנהגנו תוכנית דו-שנתית שתכליתה הקדמה בחודשיים של מועד הגשת התקציב וחוק ההסדרים על שולחן הכנסת. השנה יוקדם המועד בחודש ובשנה הבאה בחודש נוסף. בתום המהלך יהיו לכנסת ארבעה חודשים מלאים לדון בעיקרי התקציב ובשינויים המבניים. זהו פרק זמן המאפשר הליך חקיקה סביר ביותר בכל קנה מידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully