וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיווה הציגה גידול של 30% בהכנסות לרבעון הראשון של 2008; הרווח הנקי הסתכם ב-5.5 מיליון דולר

שמואל שוסטר

29.4.2008 / 17:24

החברה צופה צמיחה של 16% ברבעון השני ו-20% ב-2008

בשורה התחתונה סיכמה סיווה את הרבעון עם רווח נקי של 5.5 מיליון דולר, או 27 סנט למניה, לעומת איזון שהציגה ברבעון המקביל. התוצאות הכספיות ברבעון הראשון של 2008 כוללות רווח הון בסך 10.9 מיליון דולר ממימוש השקעה בחברת GloNav, שנרכשה על ידי NXP סמיקונדקטורס; תשלום מס בסך 3.1 מיליון דולר הקשור למימוש ההשקעה; הוצאה בסך 3.5 מיליון דולר הקשורה לביטול הסכם שכירות ארוך-טווח באירלנד; והוצאה בסך 600 אלף דולר בגין רישום אופציות לעובדים.



בנטרול רווח ההון ותשלום המס בגינו, וההוצאות בגין ביטול הסכם השכירות באירלנד ורישום אופציות לעובדים, הסתכם הרווח ברבעון הראשון ב-1.9 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, שלושה סנט מעל התחזיות הממוצעות של האנליסטים.



קופת המזומנים ושווי המזומנים של סיווה גדלה במהלך הרבעון הראשון ב-9.1 מיליון דולר והסתכמה בסוף הרבעון ב-85.5 מיליון דולר.







עם פרסום התוצאות הכספיות אמר מנכ"ל סיווה, גדעון ורטהייזר כי "הרבעון הראשון של 2008 היה המוצלח ביותר בחמש שנות קיומה של סיווה, והתאפיין בתוצאות שיא בכל הקשור להכנסות הכוללות, ההכנסות מתמלוגים, הרווח הנקי והרווח למניה. הכנסות השיא מתמלוגים, שהגיעו ל-3.7 מיליון דולר, משקפות את נתח השוק הגדל של החברה בשוק הסלולר".



ורטהייזר הוסיף כי "הנוכחות החזקה שלנו בכל הסגמנטים בשוק הסלולר, החל מטלפונים זולים בדור 2 ועד לטלפונים המתקדמים ביותר בדור 3.5, ממשיכה לגדול. גידול זה נובע מהשינוי האסטרטגי של רבים מיצרני הטלפונים הסלולרים המובילים, להרחבת מעגל ספקי השבבים איתם הם עובדים, תופעה הפועלת לטובת טכנולוגיית עיבוד האותות הפתוחה של סיווה".



סמנכ"ל הכספים של סיווה, יניב אריאלי, אמר כי "בדומה לשלושת הרבעונים הקודמים, גם ברבעון הראשון של 2008 הגיעו ההכנסות מתמלוגים לשיא. סיווה גם רשמה שיא בשורות הרווח הנקי והרווח למניה. בנוסף, במהלך הרבעון הצליחה החברה לייצר מזומנים בסך 9.1 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה ממימוש השקעתה ב-GloNav, שנוטרלה במידה רבה על ידי תשלום חד פעמי של כ-5.8 מיליון דולר הקשור לביטול הסכם שכירות באירלנד. נכון ל-31 במארס 2008, קופת המזומנים ושווי המזומנים של סיווה הסתכמה ב-85.5 מיליון דולר".



אריאלי הוסיף כי "סיווה המשיכה להגדיל את חלקה בשוק מעבדי האותות לסלולר, ונתח השוק שלה הגיע בסוף הרבעון הרביעי של 2007 ל-13% לעומת 3% בסוף הרבעון הרביעי של 2006. גידול זה בנתח השוק אינו כולל עדיין את ההכנסות מאספקת השבבים לנוקיה, שכמה מלקוחותיה של סיווה חתמו איתה על הסכם בשנה שעברה".



"נתח השוק של סיוה כולל את כל הסגמנטים בשוק הסלולר, החל מטלפונים בדור 2 המשווקים בעיקר במדינות מתפתחות כמו הודו וסין, ועד לטלפונים בדור 3.5", אמר ורטהייזר. "ההכרזות האחרונות של TI, סוני אריקסון ונוקיה על ירידה בביקוש לטלפונים, בעיקר בדור 3, לא צפויות לפגוע משמעותית בחברה, שכן חשיפתה לטלפונים בדור 3 בשלב זה מעטה יחסית. בנוגע לסגמנט של הטלפונים בדור 2, איננו רואים שינוי משמעותי מעבר לחולשה המאפיינת את העונה שאחרי חג המולד ברבעון הראשון", אמר אריאלי.



בשיחת הוועידה ציינה סיווה, כי במהלך הרבעון הציגו כמה מלקוחותיה - , Spreadtrum, InterDigital ו-NXP - שבבי סלולר חדשים, המבוססים על הטכנולוגיה שלה. צ'יינה מובייל, שמכשיריה כוללים שבבים של Spreadtrum, החלה בפיילוט מסחרי של רשת דור 3, סוני אריקסון הציגה בארה"ב קו חדש של טלפונים בדור 3, בשיתוף פעולה עם AT&T ו-T-Mobile. כמו כן, וודאפון, לנובו, אסוס, סמסונג, סוני אריקסון, LG, שארפ וחברות נוספות החלו לספק שבבים חדשים - המבוססים על טכנולוגיות של סיווה - עבור טלפונים סלולרים וכרטיסי סלולר המתחברים למחשבים ניידים.



סיווה הותירה, בשלב זה, את תחזיותיה לשנה כולה, וצופה הכנסות של 41-39 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 23%-17% לעומת 2007. לדברי החברה צפוי הרווח הגולמי להסתכם ב-91%-89%. ההוצאות התפעוליות, הכוללות בתוכן הוצאה בסך 2.2 מיליון דולר בגין רישום אופציות לעובדים והוצאה בסך 3.5 מיליון דולר בגין ביטול הסכם השכירות באירלנד, צפויות להסתכם ב-38.8-38 מיליון דולר. הכנסות המימון צפויות להסתכם בכ-3 מיליון דולר, שיעור המס לשנה צפוי להסתכם ב-15%-10%, ומספר המניות צפוי לעמוד על כ-21.3 מיליון.



אריאלי הוסיף כי רמת ההוצאות של החברה אינה צפויה להשתנות בשלב זה עקב התחזקות השקל מול הדולר והיורו.



בנוגע לרבעון השני של 2008, צופה סיווה הכנסות של 10.4-9.4 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 22%-11% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי צפוי להסתכם ב-89%-87%, ההוצאות התפעוליות, הכוללות בתוכן הוצאה בסך חצי מיליון דולר בגין רישום אופציות לעובדים, צפויות להסתכם ב-8.3-8.9 מיליון דולר, הכנסות המימון צפויות להסתכם בכ-650 אלף דולר, שיעור המס ברבעון צפוי להסתכם ב-10% ומספר המניות ברבעון צפוי לעמוד על 20.9 מיליון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully